×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح توسعه گیاهان دارویی و گردشگری در عرصه های طبیعی استان تهران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با همکاری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همچنین سایر بخش های خصوصی مرتبط ، اجرای طرح توسعه گیاهان داروئی و گردشگری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

قاسم حقانی افزود: با توجه به استعداد و قابلیت های شهرستان های فیروزکوه و دماوند از لحاظ تولید و استحصال گیاهان داروئی ، در حال حاضر مناطق الگوئی برای اجرای طرح یاد شده این دو شهرستان انتخاب شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران به برخی از مزایای اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر توسعه گیاهان داروئی و اشتغال زائی، گام مثبتی در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها برداشته خواهد شد و همچنن زمینه مناسبی برای ترویج و توسعه گردشگری در عرصه های مرتعی فراهم می شود.

حقانی با بیان اینکه وسعت مراتع استان تهران بیش از ۹۱۹ هزار هکتار است ، یادآور شد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در مراتع استان، طرح توسعه گیاهان داروئی و گردشگری در مابقی اراضی مرتعی قابل توسعه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.