×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۱۵۰۰ تن عرقیات دارای نشان ارگانیک در کرمانشاه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، مهندس علیرضا جهانگیری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به‌ سبب داشتن تنوع اقلیمی زیاد می‌تواند پرورشگاه و تولید‌کننده طیف وسیعی از گیاهان دارویی باشد.

وی سطح زیر کشت زراعی گیاهان دارویی در استان با محوریت کشت گشنیز را بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه سالانه بیش از دو هزار تن عرقیات و اسانس‌های مختلف از گیاهان دارویی تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عرقیات و اسانس‌های تولید شده در استان از شهرت خاصی برخوردار است، گفت: این عرقیات در قسمت‌های دارویی و غذایی به مصرف می‌رسد و بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ تن آن از نوع ارگانیک و دارای برند است.

جهانگیری توسعه کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن را یکی از برنامه‌های مدیریت باغبانی استان ذکر کرد و افزود: از تمام صاحبان فکر و ایده دعوت می‌شود طرح‌های کارشناسی شده خود را برای تولید محصولات نهایی، شامل تبدیل اسانس به دارو یا سایر محصولات مورد نظر ارائه کنند.

وی با بیان اینکه از طرح‌هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند حمایت می‌شود، اضافه کرد: اگر به گیاهان دارویی توجه شود علاوه بر ارزش افزوده‌ای که برای کشور حاصل می‌گردد زمینه اشتغال مولد بسیاری از کشاورزان و صاحبان تخصص به‌ وجود می‌آید.

این مسئول تصریح کرد: تولید گیاهان دارویی نسبت به سال گذشته با محوریت گشنیز افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است و تمام شهرستان‌های استان بسته به نوع اقلیمشان قابلیت تولید گیاهان دارویی را دارند.

به گفته جهانگیری، بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی با محوریت گشنیز در شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و صحنه است.

وی خاطرنشان کرد: گونه‌های کشت شده در استان شامل گشنیز، نعناع فلفلی، بادرنجبوبه، رزماری، گل‌محمدی(ص)، زعفران، به‌لیمو و آلوئه‌ورا است و عرقیات و اسانس‌های تولید شده از گیاهان دارویی علاوه بر مصارف دارویی و خانگی صادر هم می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.