×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
نرم افزار نگارخانه قانون ابن سینا تولید شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، نرم‌افزار نگارخانه قانون ابن سینا به ارائه بخشی از کتاب دوم قانون ابن سینا، در زمینه مفردات دارویی می‌پردازد که نمایش ۵ هزار تصویر را شامل می‌شود.

این تصاویر شامل ۸۰۶ عنوان از مفردات دارویی برگرفته از کتاب «قانون در طب» است که در حوزه گیاهی، حیوانی و معدنی به ارائه مطلب می‌پردازد.

منابع تطبیقی مفردات دارویی قانون نیز از دیگر مواردی است که در این نرم‌افزار به آن توجه شده است که در این راستا دایرهالمعارف طب سنتی، اثر دکتر ابوالقاسم سلطانی، تطبیق نام‌‌های کهن گیاهان دارویی با نام علمی، به قلم دکتر احمد قهرمان، الصیدنه فی‌الطب_ابوریحان، تحقیق استاد زریاب خویی، قاموس القانون و ترجمه جلد دوم قانون به زبان انگلیسی از دانشگاه هند از آثاری است که در این نرم افزار گنجانده شده است.

ارائه نام علمی و خانواده مفردات دارویی به همراه دیگر نام‌‌های آنها به زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، آذری، هندی و گویش‌های دیگر بر اساس کتاب دوم قانون ابن سینا نیز از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی نیز از جمله شاخصه‌های مهم این نرم‌افزار علمی است که بر غنی‌تر شدن بار این نرم‌افزار افزوده است.

جست‌وجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از راه کلمه و عبارت و آیات قرآن کریم، ارتباط واژگان متون با چند دوره لغت‌‌نامه به همراه قابلیت جست‌وجو، امکانات پژوهشی به همراه قابلیت‌‌های یادداشت‌‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن نیز از جمله امکاناتی است که در این نرم‌افزار وجود دارد تا استفاده از آن برای کاربران آسان شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.