×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی بیماری‌های عفونی در بارداری و زنان که با حضور وزیر بهداشت و نخست وزیر مجارستان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به رونمایی از تندیس حکیم “ابوعلی‌سینا” و همچنین “سملوایز” از برجستگان علوم پزشکی مجارستان، اظهار داشت: بنابر اظهارات نخست وزیر مجارستان، بعد از انجیل، دومین کتابی که بیشترین نشر را در مجارستان داشته است، کتاب ابن‌سینا بوده که این باعث افتخار ایرانیان بویژه جوانان جویای علم است.

وزیر بهداشت ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران از مدت‌ها پیش از نخست‌وزیر مجارستان دعوت کرده بود تا به ایران آید و یکی از بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشورمان را مورد بازدید قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران نماد علمی کشور است، افزود: در سمینار امروز علاوه بر سخنرانی نخست‌وزیر مجارستان از تندیس ابوعلی‌سینا و سملوایز پرده‌برداری شد.

هاشمی همچنین به تفاهم‌ روز گذشته وزارت بهداشت ایران با مجارستان اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه بیشتر در حوزه آموزش، پژوهش، سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید مواد و اشکال دارویی و همچنین صادرات متقابل دارو به‌ویژه در حوزه صادرات داروهای گیاهی از کشور ما است.

وزیر بهداشت افزود: در زمینه اقدامات مشترکی که می‌توان از طریق خواهرخواندگی دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و سملوایز انجام داد نیز تفاهم‌هایی صورت گرفته است.

هاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴ هزار نفر از دانشجویان پزشکی ایران در مجارستان تحصیل کرده‌اند و حدود یک‌هزار و ۱۱۶ نفر نیز اکنون در حال تحصیل هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.