×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آنتی اکسیدان های گیاهی درمان کننده سرطان پروستات

دکتر اسفندیار حیدریان در تحقیقی ۳۰ ماهه، اثر ۷ انتی اکسیدان را بر کاهش سرعت رشد سلولهای سرطانی پروستات بررسی کرد .

نتایج این پژوهش نشان داد هر یک از این انتی اکسیدان ها مانع فعالیت ژن تولیدکننده پروتئین محرک رشد سلولهای سرطانی به نام «اینتر لوکین ۶» می شود.
دکتر حیدریان مجری این طرح تحقیقاتی گفت : «اِلاژیک اسید، اسید گالیک، تیمو کینون ، کارواکرول، هیسیرتین ، اِن اَستیل سیستئین ، و کوئرستین» آنتی اکسیدانهایی بودند که از انگور ، پرتقال ، لیمو ، آویشن و سایر گیاهان داروئی چهارمحال و بختیاری استخراج و در این طرح تحقیقاتی بررسی شدند.

وی افزود : برای درمان سرطان پروستات از روش محروم سازی «آندروژنی» یا هورمونهای مردانه استفاده می شود که بعد از مدتی به دلیل تولید پروئتئین «اینتر لوکین ۶»در سلولهای سرطانی پروستات بیماری عود می کند و رشد سلولهای سرطانی تشدید می شود .

دکتر حیدریان گفت : در این طرح تحقیقاتی ثابت شد هر کدام از این آنتی اکسیدانها می تواند تولید پروتئین «اینتر لوکین ۶» را متوقف کند و باعث جلوگیری از رشد سلولهای سرطان پروستات شود .

وی گفت این طرح تحقیقاتی بر روی رده سلولهای سرطانی پروستات انسانی از نوع « DU145وPC3» اجرا شد و نتایج ان در مجلات علمی به چاپ رسید.

با اجرای این طرح امیدواریها برای ساخت داروهای ضد سرطان گیاهی و تنظیم مقدار تجویزی داروهای شیمیایی برای اثر بخشی بیشتر در درمان پروستات افزایش یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.