×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فاصله زیادی با اهداف کلان سند ملی گیاهان دارویی داریم

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در هشتاد و ششمین جلسه اعضای شورای این ستاد افزود: این ستاد باید اهداف و برنامه های بزرگی را در جامعه دنبال کند تا به رشد صنعت گیاهان دارویی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه اسناد ملی، راه را برای ما هموار می کند، گفت: نقشه جامع علمی کشور به عنوان یکی از سندهای اصلی علم و فناوری چند اولویت را مشخص می کند که یکی از آنها حوزه گیاهان دارویی است.

عصاره افزود: در ماده ۱۲ سیاست های ابلاغی نظام سلامت از طرف رهبر معظم انقلاب، مسیر انجام تکالیف در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به وضوح بیان شده است.

وی ادامه داد: همه موارد نشان می دهد در چند سال گذشته مسوولان ارشد نظام، گیاهان دارویی و طب سنتی را در بالاترین سطح در لایه های اسناد مهم برنامه ریزی کشور وارد کرده اند و اکنون وقت آن رسیده که همه مکلف به اقدام و اجرا باشند و برنامه عملیاتی روشنی را ارایه کنند.

عصاره تاکید کرد: اگر برای عملیاتی کردن سند راهبرد ملی تلاش نشود، حوزه گیاهان دارویی پس از چند سال به فراموشی سپرده می شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با بیان اینکه باید افکار و تصمیمات خود را تجمیع کنیم، افزود: اگر این اقدام صورت گیرد، با انرژی مضاعف می توان بر مشکلات فائق آمد.

در این جلسه ابوالقاسم متین عضو شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، در ارتباط با نقش غذا در سلامت سخنانی را ایراد کرد. همچنین فاطمه سفید کن، نماینده وزارت جهاد کشاورزی در این شورا، نقشه راه وزارت جهاد کشاورزی را ارایه کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.