×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۱۲۰۰ کیلوگرم زعفران خشک از مزارع شهرستان نطنز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، عبدالرضا مهدی‌بادی اظهار کرد: زعفران محصولی استراتژیک و حیاتی و دارای مزایای مهم و مثبت از جمله اقتصادی برای کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: این گیاه ارزشمند در دو اقلیم کوهستانی و کویری کشت می‌شود و با توجه به اینکه به کم‌آبی عادت دارد و به خشکسالی مقاوم است ارزش صادرات دارد، لذا همواره مورد توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: برداشت زعفران در منطقه نطنز به پایان رسیده است، ولی این برداشت در منطقه کویری بادرود تا پایان ماه ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود از ۱۹۰ هکتار مزرعه زعفران یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود.

وی اضافه کرد: در ایام برداشت زعفران برای حدود دو هزار نفر به مدت ۱۵ روز اشتغال ایجاد شد و این افراد در برداشت و پاک کردن این محصول مشغول به فعالیت بودند.

مهدی‌بادی همچنین از بازدید اکیپ کارشناسی متشکل از کارشناسان موسسه استاندارد، پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی تهران و گروه باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به همراه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نطنز و مرکز طرق‌رود از مزارع زعفران شهر طرق‌رود به‌ منظور نمونه‌گیری برای اجرای طرح پژوهشی اصالت زعفران ایران خبر داد.

وی افزود: در این بازدید کارشناسان یک‌هزار و ۵۰۰ عدد گل را به همراه یکصد بنه (پیاز زعفران) برای انجام آزمایش‌های لازم به منظور اجرای طرح پژوهشی خود برای مطالعه در آزمایشگاه و مزارع الگویی برداشت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز خاطر نشان کرد: در همین راستا مقرر شد در مزرعه نمایشی پژوهشکده گیاهان دارویی ایران، زعفران طرق‌رود به‌ عنوان رقم بومی منطقه نگهداری شود و در پایان از نتیجه پژوهش و تحقیق یک نسخه تحویل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نطنز شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.