×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امید نوروزی کشتی گیر فرنگی کاری است که در محافل ورزشی او را به عنوان یک ورزشکار رک گو می‌شناسند. خصوصیتی که حواشی زیادی برای این ورزشکار ایجاد کرده است. با این همه منتقد و موافق نوروزی او را یکی از ستارگان مسلم ورزش ایران می‌دانند که با پشتوانه طلای المپیک ۲۰۱۲ و طلا و نقره رقابت‌های جهانی از امیدهای مسلم ورزش ایران برای درخشش در المپیک ۲۰۱۶ ریو محسوب می‌شود. این جوان شیرازی در کنار نقش پر رنگی که برای محمد بنا در موفقیت خود متصور است، تمرکز بر روی ورزش و پرهیز از مصرف مکمل‌ها را نیز از جمله عوامل موفقیت خود می‌داند.

پایگاه خبری سلامانه با امید نوروزی گفتگویی داشت که در پی می‌آید:

-به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای قطعاً سلامت جسمی و بدنی از اهمیت زیادی برای موفقیتت برخوردار است. چگونه سلامت خود را حفظ می‌کنی تا بتوانی با قدرت به تمرینات خود بپردازی؟

من از جمله ورزشکارانی هستم که به طور کلی اعتقادی به مکمل و دارو این گونه موارد ندارم. با دکترتیم هم که صحبت کنید وی ا دوستان و کسانی که مرا می‌شناسند، تأیید می‌کند که در تمام این ۱۵ سالی که در کشتی هستم هیچ گونه دارو و مکملی مصرف مصرف نمی‌کنم.

– یعنی واقعاً هیچ گونه مکملی مصرف نمی‌کنی؟ حتی مکمل‌های پروتئینی؟ زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند که ورزشکار حرفه‌ای نیاز به مکمل دارد.

– باید تاکید کنم که شاید در یک دوره زمانی این مکمل‌ها کمک کند که ورزشکار را از ۹۹ به ۱۰۰ برساند. اما قطعاً ۵۰ را ۱۰۰ نمی‌کند. بنده به جرات می گویم و کسانی هم که مرا می‌شناسند تأیید می‌کنند که من حتی ویتامین هم مصرف نمی‌کنم. الان در حال کشتی گرفتن در وزن ۶۶ کیلو هستم در حالی که تنها دو سه کیلو برای رسیدن سر این وزن باید وزن کم کنم. اما دیگر حریفانم حدود ۷۵ کیلو هستند که ساعتی پس از وزن کشی دوباره وزن واقعی انها همین ۷۵ کیلو می‌شود در نتیجه کار من نسبت به بقیه سختتر است و شاید برخی تصور کنند برای رفع این کمبود باید مکمل مصرف کنم.

– پس چگونه انرژی لازم را برای تمرینات خود تأمین می‌کنی؟

یک ورزشکار اگر سالم زندگی کند، وقتش را به بطالت و خوشگذرانی و شرکت در این مجلس و آن مجلس نگذارد، خواب خوبی داشته باشد، تغذیه سالمی دنبال کند و روح و روان خود را از هر نظر آرام نگه دارد، با یک تمرین خوب و ایده آل می‌تواند به اهداف عالی خود برسد. من هم تلاش می‌کنم این اصول را در زندگی شخصی و ورزشی خود رعایت کنم تا دچار مشکلات ناشی از یک زندگی ناسالم برای ورزشکار نشوم.

– چقدر اهل فست فود هستی؟

– هیچ علاقه‌ای به فست فود ندارم و همیشه به دوستانم هم توصیه می‌کنم که اصلاً به سمت این غذاها نروند. غذای سنتی را به همه چیز ترجیح می‌دهم. به ویژه غذاهای حاوی حبوبات، پروتئین و کربوهیدرات که باید در برنامه غذایی یک ورزشکار حرفه‌ای و قهرمان ملی باشد و حداقل ۴ تا ۵ بار در هفته از این مواد استفاده کند تا بتواند نیاز بدنش را تأمین کند.

– میانه‌ات با دکترها چطور است؟

– زیاد دکتر نمی‌روم. به ویزه وقتی دچار بیماری‌های ساده‌ای مانند سرماخوردگی می‌شوم به صورت تجربی یاد گرفتم که چگونه خودم را درمان کنم. سعی می‌کنم زیاد دکتر نروم چون پزشکان ممکن است قرص و آمپول‌هایی برایم تجویز کنند که ضررش بیشتر از سودش است. برای همین ترجیح می‌دهم با مواد طبیعی مانند آب پرتقال و آب لیموشیرین خودم را درمان کنم.

– از داروهای سنتی هم استفاده می‌کنی؟

– بله داروهای گیاهی را خیلی قبول دارم. جوشانده‌ها و عرقیات سنتی بسیار مفید هستند. هرچند به نظر من تغذیه سالم مهم‌ترین نقش را در سلامتی دارد و اگر کسی تغذیه خوبی داشته باشد دیگر کمتر دچار بیماری خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.