×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
از زرشک چه میدانید؟!

برداشت زرشک خراسان جنوبی

مدرس طب ایرانی ، دکتر محمد فصیحی‌دستجردی درباره مصرف زرشک گفت:  زرشک نقش موثری در کاهش فشارخون و چربی خون دارد و مصرف آن به مبتلایان به فشارخون و چربی‌خون بالا توصیه می‌شود.

علاوه بر آن، زرشک یکی از منابع خوب مواد مغذی و ویتامین C به شمار می‌آید و اثر آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطان در میوه‌های قرمزرنگ از جمله زرشک وجود دارد. با این حال  تاکید می‌شود که به دلیل مزاج سرد و خشک، حتما در کنار موادغذایی با مزاج گرم، مصرف شود. همانطور که ما ایرانیان بخاطر مزاج سرد و خشک زرشک  آنرا با زعفران، خلال بادام و پسته که مزاج گرمتری دارند مخلوط و مصرف می کنیم.

زرشک

زرشک

این مدرس طب سنتی بیان کرد که  مصرف زرشک در افراد مبتلا به کبد گرم بسیار مفید است. زرشک دارای طبع خنکی است، به همین دلیل مصرف آب زرشک به‌خصوص در تابستان باعث می‌شود گرمای بدن و حرارت کبد گرفته شود. از این رو مصرف آن به کسانی که در تابستان تعریق بالایی دارند و مرتب دچار مشکلاتی چون جوش می‌شوند، به‌خصوص افرادی که دچار کبدگرم همراه با جوش هستند و همین‌طور افراد چاق (البته با مزاج گرم) توصیه می‌شود.

فصیحی، با اشاره به اینکه بیشترین خاصیت زرشک به دلیل رقیق کردن خون است، خاطرنشان کرد که با  مصرف زرشک خون در رگ‌ها به خوبی جریان پیدا می‌کند و به این ترتیب جریان خون در رگ‌هایی که خونرسانی در آنها مختل شده، بهبود می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.