×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمد دریایی درباره غذاهای مفید اظهار داشت: سرکه شیره یک نوشابه طبیعی بسیار بار ارزشی است که به رفع ضعف عمومی بسیار کمک می‌کند.

به گفته وی ترکیبی از سرکه انگور یا سرکه خرما و شیرۀ انگور که به نسبت‌های مشخصی ترکیب شده و دارای خواص غذایی و درمانی فراوانی است؛ این شربت، مقوی برای بدن، شیرافزا برای مادران و مؤثر در هضم غذا، مفید برای کبد و دستگاه گوارش، مفید برای درمان کم خونی و تقویت قوای جنسی است.

این مشاور طب سنتی عنوان کرد: این نوشابه و صدها نوشابۀ طبیعی ایرانی از قبیل آب زرشک، آب انار و محلول عسل و آب لیمو ترش می توانند جایگزین نوشابه‌های وارداتی غربی باشد که فرمول آن توسط کمپانی‌های صهیونیستی برای بیماری‌ها و اختلالات فیزیولوژیک، طراحی و برنامه ریزی شده است.

دریایی عنوان کرد: به طور عمومی برای افزایش ماندگاری محصولاتی مانند کشمش، آلو، مویز، میوه‌های خشک شده، موادی شیمیایی مانند تیزاب و یا دود گوگرد می‌زنند که بسیار مضر است. توصیه می‌شود نوع طبیعی و آفتابی آن را انتخاب کنیم حتی اگر ظاهر شکیلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: سویق ترکیبی از آرد بو داده شده جو و گندم سبوس دار است که در روایات نیز توصیه شده است. سویق برای کم خونی، ضعف بدن، رشد کودکان و مشکلات گوارشی بسیار مؤثر است. می‌توان سویق را با کمی عسل، گلاب و نیز آرد جوانه گندم ترکیب کرد و مصرف کرد. سویق عدس نیز برای کاهش خون ریزی مؤثر است همچنین از سایر حبوبات نیز سویق تهیه می‌شود.

این مشاور طب سنتی گفت: بُنه یک نوع پسته وحشی است که سرشار از آهن و پروتئین است و برای دردهای مفصلی و آرتروز، کم خونی و ضعف بدن و تقویت حافظه مفید است.

دریایی خاطرنشان کرد: بلغور شیر نتیجۀ فرآوری بلغور گندم با شیر محلی همراه با ادویۀ خاصی است که برای ناراحتی‌های گوارشی و معده مناسب است؛ بلغور شیر یک غذای آسان و فوری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.