×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات داروهای گیاهی ایرانی به اروپا از طریق کره جنوبی

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:داروهای گیاهی ایرانی در صورت اخذ مجوز از سازمان غذا وداروی کره جنوبی به ۲۲ کشوری که با کره تعامل دارند صادر می شود.

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکترمحمود خدادوست در گفت و گو با ایرنا با اشاره به امضای تفاهم نامه بین ایران و کره جنوبی اظهار کرد: بیشتر این ۲۲ کشور در آسیا و اروپا قرار دارند و کره جنوبی با همه آنها تفاهم نامه در زمینه صادرات داروهای گیاهی منعقد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات خوبی در سال اخیر با کشور کره جنوبی داشتیم و بسترهای خوبی در زمینه های مختلف از جمله صادرات داروهای گیاهی ایجاد شده است، افزود: این کشور اعلام آمادگی کرد که شرایط لازم را برای صادرات داروهای گیاهی ایرانی پس از اخذ مجوز FDA کره، فراهم کند.

دکتر محمود خدادوست بیان کرد: براساس این تفاهم نامه، یک شرکت دانش بنیان به عنوان واسط این طرح انتخاب شده و با همکاری پارک علم و فناوری کره، بیزینس پلن ( طرح وکسب کار) این کار را تدوین کرده است.

وی افزایش صادرات داروهای گیاهی و بهره گیری از تجهیزات پشترفته در پارک علم و فناوری کره را از جمله مزیت های این کار اعلام کرد و گفت: خوشبختانه بستر مناسب برای تحقیق و توسعه دز زمینه داروهای گیاهی در اختیار ما قرار گرفته است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت افزود: براساس تفاهم نامه ای که بین دو طرف منعقد شده، تمامی امکانات استاندارسازی و آزمایشگاهی پارک علم و فناوری آن کشور در اختیار شرکت دانش بنیان ما قرار گرفته است .

خدادوست با اشاره به اینکه هفته آینده هیات کره ای به ایران می آیند تا بیزینس پلنی که در این زمینه تدوین شده را ارائه کنند اظهار کرد: این کار می تواند زمینه صادرات داروهای گیاهی ایرانی را تسهیل کند.

به گفته مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، تاکنون هزار و ۸۳۹ فرآورده داروی گیاهی طبیعی و سنتی مجوز تولید دریافت کرده اند که ازاین تعداد هزار و ۳۴۲ مجوز مربوط به فرآورده دارویی طبیعی و بقیه نیز به فرآورده های دارویی سنتی اختصاص دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.