×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کپسول گیاهی «مفتح کبد» برای کبد چرب تولید شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر سیدعباس زجاجی، مجری طرح و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اکسیرطب زکریا سازنده این محصول دارویی با نام مفتح کبد گفت: بیماری کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع در کشور به دلیل تغییر شیوه‌های زندگی و رژیم‌های نادرست است.

وی، بیماری کبد چرب را یک بیماری ثانویه توصیف کرد و توضیح داد: افراد به دلیل ابتلا به بیماری دیگر، مبتلا به بیماری کبد چرب می‌شوند؛ از این رو این بیماری،‌ یک بیماری ثانویه محسوب می‌شود.

زجاجی با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ داروی شیمیایی یا گیاهی برای درمان این بیماری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این راستا پروژه تحقیقاتی را در این شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور تولید داروی گیاهی درمان این بیماری اجرایی کردیم. ‌

مجری طرح از تولید پودر گیاهی مفتح کبد درمان کننده کبد چرب و کاهنده چربی خون خبر داد و یادآور شد: این دارو، ترکیبی از گیاهان دارویی چون تخم خرفه، خارمریم، کنگر فرنگی و سایر داروهای گیاهی تولید شده است.

وی تصریح کرد: داروی «زاک لیور» به صورت پودر تهیه شده است که پس از استریل کردن و جداسازی آن از قارچ‌ها و باکتری‌ها به صورت کپسول ارائه شده است.

زجاجی اظهار داشت: این داروی گیاهی برای درمان کبد چرب دارای دو مکانیزم است. مکانیزم نخست، تقویت سیستم عصبی است؛ چرا که منشأ بسیاری از پرخوری‌ها و بیماری‌ها سیستم عصبی است؛ از این رو با اضافه کردن ترکیبات گیاهی مانند بابونه و بهار نارنج،‌ مصرف این دارو موجب تقویت سیستم عصبی می‌شود.

وی، مکانیزم دیگر این دارو را چربی سوزی ذکر کرد و گفت: این دارو دارای ترکیباتی چون کنگر فرنگی و گل بومادران است که علاوه بر تقویت سیستم عصبی، خاصیت چربی سوزی نیز دارد.

زجاجی اضافه کرد: خاصیت چربی سوزی این دارو موجب خواهد شد تا چربی‌های تجمیع شده در اطراف کبد متابولیزه شده و توسط دستگاه گوارش از بدن خارج شوند.

وی از تصویب نتایج این تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و اظهار داشت: این داروی گیاهی با همکاری گروهی از پزشکان فوق تخصص گوارش در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مراحل کار آزمایی‌های بالینی را طی می‌کند.

این محقق ادامه داد: این کارآزمایی‌های بالینی بر روی ۳۰ گروه کنترل و ۳۰ گروه بیمار در حال اجرا است که امیدواریم نتایج این کارآزمایی‌ها طی شش ماه آینده اعلام شود.

زجاجی به بیان نحوه استفاده از این دارو بر روی بیماران تحت کارآزمایی بالینی پرداخت و گفت: دوره درمان با این دارو هشت هفته (دو ماه) در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در کارآزمایی‌های بالینی مشاهده شد که بیماران گرید ۳ کبد چرب با مصرف این داروی گیاهی به گرید ۲ ارتقا یافتند؛ ولی برای اعلام نتایج نهایی نیاز است تا نتایج تست‌های بالینی استخراج شود.

این محقق ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن این آزمایشات بتوانند داروی گیاهی برای درمان کبد چرب به منظور ارتقا کیفیت زندگی مردم ارائه دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.