×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

روشنک قدس، سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی و طب اسلامی اظهار داشت: علائم پرفشاری خون در طب رایج سردرد ناحیه پس سری ست  که معمولاً در هنگامی که بیمار از خواب بیدار می‌شود اتفاق افتاده و پس از چندساعت خود به خود بهبود پیدا می‌کند.سرگیجه, طپش قلب, خستگی زودرس, ناتوانی جنسی, خونریزی از بینی و برافروختگی چهره از دیگر علائم فشار خون بالا از دیدگاه طب نوین است.

علایم درگیری عروقی پرفشاری خون می‌تواند به صورت تاری دید به دلیل ضایعات معمولی, ضعف عضلانی یا سرگیجه ناشی از حمله ایسکمیک گذرا, آنژین صدری, تنگی نفس نیز بروز یابد. که مصرف برخی برخی از داروهای گیاهی در کاهش فشارخون بالا میتواند موثر باشد.

بومادران

بومادران

 به عنوان مثال بومادران که بیشتر در کاهش فشارخون دیاستولیک موثر است. همچنین مصرف گیاه یا عرق کیالک  که بیشتر در کاهش فشارخون دیاستولیک موثر است، نیز پیشنهاد می شود که می‌توان روزانه حدود ۱۲۰۰ میلی گرم، عصاره گیاه کیالک به مدت چهار ماه مصرف شود.

سیر

سیر

مصرف آب آلبالو که در کاهش فشار سیستولیک و هم دیاستولیک موثر است. همینطورمصرف سیر که برای کاهش فشار سیستولیک یک گرم در روز به مدت سه ماه و برای کاهش فشار خون دیاستولیک  می‌توان یک گرم روزانه تا شش ماه مصرف کرد.

سیاه دانه سیاهدانه

سیاه دانه

وی گزینه های دیگر برای کاهش فشار خون را نیز برشمرد : برگ زیتون  در کاهش فشار سیستولیک و دیاستولیک مفید است و بهتر است که افراد یک گرم تقسیم شده در سه دُوز مصرف کنند.سیاهدانه و آب انار هم فشار سیستولیک و هم دیاستولیک کاهش می‌دهد البته بهتر است برای نتیجه بهتر حداقل به مدت ۲ ماه آب انار مصرف شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.