×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۸۰ هکتار از اراضی شهرستان فیروزکوه زیر کشت گل محمدی می رود

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، اجرای کشت گل محمدی در ۵۸۰ هکتار از اراضی روستاهای ˈلزورˈ و ˈاهنزˈ از بخش ˈارجمندˈ در قالب طرح توسعه کشاورزی به اجرا در می آید.

ˈسعید افشار نادریˈ در تشریح این خبر، افزود: این طرح با هدف اشتغال زایی، ایجاد زمینه تعاون و مشارکت دادن روستائیان در برنامه های توسعه و تغییر الگوی کشت منطقه در جهت توسعه بخش کشاورزی و استفاده بهینه از اراضی بلاکشت و شیب دار آغاز شده است.

وی گفت: با ارائه آموزش های فنی و تخصصی، جانمایی محل اجرای طرح، چاله کنی، ایجاد سامانه های آبگیر و انتقال نهال ها به سر مزرعه، انجام این مهم در جهت ارتقاء بخش کشاورزی منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: با عنایت به برگزاری سلسله جلسات مستمر طرح توسعه کشاورزی با مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی استان، انجام این مهم در ۲۸۰ هکتار از اراضی روستای لزور و ۳۰۰ هکتار از اراضی روستای اهنز عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این ارتباط مقدمات تشکیل تعاونی، پرداخت تسهیلات و تخصیص آب مورد نیاز اجرای طرح از سوی دستگاه های متولی فراهم شده است.

افشار نادری خاطرنشان کرد: ان شاء الله در روزهای آینده این اراضی بر اساس مفاد ضوابط ابلاغی از سوی سازمان جهاد کشاورزی در اختیار تعاونی ها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ۲۹ میلیارد تومان در سال جاری از سوی بانک کشاورزی برای طرح توسعه کشاورزی در نظر گرفته شده است که ۱۰ درصد آورده مورد نیاز بایستی از سوی اعضاء تامین شود و مابقی آن در قالب تسهیلات با بهره اندک در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

گفتنی است عملیات چاله کنی در اراضی هر دو روستا آغاز و نهال گل محمدی نیز در اختیار تعاونی ها قرار داده شده است و در آینده ای نزدیک با حضور مسؤولان استانی عملیات اجرایی آنها بطور رسمی آغاز خواهد شد. روستای لزور در ۴۷ کیلومتری و روستای اهنز در ۴۴ کیلومتری شمال غرب فیروزکوه قرار دارند.

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.