×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدوین نقشه‌راه کشت گیاهان دارویی توسط سازمان جهاد دانشگاهی تا پایان آبان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر حمیدرضا طیبی درگفت وگو با ایرنا افزود:نقشه راه متناسب با هدف بومی سازی، اصلاح نژاد و استفاده از روش های علمی برای توسعه کشت گیاهان دارویی انجام می گیرد تا از همه توان و ظرفیت این مجموعه برای ارایه خدمات به مردم بهره گیری لازم صورت گیرد.

طیبی با اشاره به اینکه در بخش کشت گیاهان دارویی به دنبال بومی سازی آنها هستیم تاکید کرد: نباید گیاه را مستقیم از طبیعت برداشت کرد که این کار سبب از بین رفتن گیاهان دارویی خواهد شد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی بر لزوم بهره گیری از روش های علمی برای تکثر بذر گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: بذر تکثیر شده از این روش علمی باید در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی فراهم شود.

وی به اهمیت اهمیت توسعه داروهای گیاهی در کشور اشاره کرد و گفت: دنیا هم به شدت به این سمت سوق پیدا کرده و جهاد دانشگاهی هم در این زمینه پیشتار بوده و اولین پژوهشکده گیاهان دارویی را در کشور ایجاد کرده تا گامی اساسی در این زمینه بردارد.

طیبی افزود: موضوعاتی نظیر تحقیق و پژوهش، تولید فناوری و تجاری سازی درحوزه گیاهان دارویی یا حوزه پژوهش و فناوری انجام می گیرد، باید مدیریت مشخص داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی افزود: این محموعه آمادگی کامل دارد تا پروژه‌ها و مأموریت‌های مرتبط با گیاهان دارویی را بر عهده بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.