×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت قلمه های کشت بافتی گل محمدی(ص) برای اولین بار در سیستان و بلوچستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا اردشیر شهرکی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گل محمدی(ص) نسبت به کم آبی مقاوم است افزود: همچنین از بارزترین ویژگی های این گل به دلیل تولید در آزمایشگاه سلامت آن و عاری بودن از هرگونه آلودگی است.

وی ادامه داد: در گذشته از روش تکثیر پاجوش برای کشت گل محمدی(ص) استفاده می شد که به دلیل مصرف بالای آب اولیه و انتقال آلودگی ها روشی منسوج شناخته شده است.

وی تصریح کرد: تولید گل محمدی(ص) با پایه کشت بافتی به صورت پایلوت در مهرماه امسال با هدف توسعه گل و گیاهان دارویی دراستان در سطح دو هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان های زهک، هیرمند، زابل، خاش و میرجاوه انجام شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: پایه های کشت این گل از مرکز بیوتکنولوژی تهران خریداری و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان شهرستان های یادشده قرار گرفت.

شهرکی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود برداشت این گل بعد از یک سال و نیم در سال ۹۶ آغاز شود.

وی با بیان اینکه تولید گل محمدی(ص) از نظر تولید گلاب و گل خشک ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد افزود: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته اگر تولید این نوع گل در هکتار به چهار تا شش تن برسد کشت آن افزایش می یابد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.