×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت دولت از فعالان حوزه صنایع گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: با توجه به ارزش افزوده بالای گیاهان داروی از شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه با ارائه تسهیلات کم بهره حمایت می شود.

محمدحسن عصاره در دیدار با استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: با توجه اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی سند توسعه گیاهان دارویی را تصویب کرده ، زمینه حمایت از این حوزه فراهم شده است.

وی گفت : با اجرای موارد پیش بینی شده در این سند، تحول بزرگی در بخش تولید داروهای گیاهی کشور ایجاد می شود.

عصاره با بیان اینکه : به منظور ارتقای وضعیت سلامت، استفاده از داروهای گیاهی در اولویت قرار گرفته است افزود : تعداد داروهای گیاهی موجود در فهرست داروهای وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی از ۱۳۵ قلم ، به هزار و ۲۰۰ قلم افزایش یافته است.

عصاره همچنین گفت : طبق آمارهای بانک جهانی، گردش مالی مربوط به داروهای گیاهی از ۶۰ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۶ به ۱۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ رسیده است.

استان چهارمحال وبختیاری به دلیل موقعیت مناسب در زاگرس مرکزی (مرطوب) و ارتفاع زیاد از سطح دریا یکی از مهمترین مناطق کشور از نظرتنوع گونه های گیاهی است که بخش قابل توجهی از این گونه ها منحصر به این استان است.

تاکنون بیش از ۸ هزار گونه گیاهی در ایران شناسایی شده‌ که نزدیک به هزار و ۵۰۰ گونه آن در طبیعت بختیاری ثبت شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.