×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، حسین رفیعی، مسؤول راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: این مرکز با توجه به پتانسیل‌های سرشار کشاورزی موجود در منطقه و استان تأسیس خواهد شد.

وی با بیان این که مقدمات اجرایی ایجاد این مرکز در حال پیگیری و انجام است، تصریح کرد: جلسه‌ای با مسؤولان پژوهشگاه گیاهان دارویی در این زمینه صورت گرفته است تا بتوان زمینه فعالیت این حوزه در استان را با توجه به ویژگی‌ها و فرصت‌های پیش‌ رو در این زمینه، بررسی کرد و مورد تعامل قرار داد.

رفیعی اظهار کرد: اساسنامه این مرکز مشخص است و ما سعی داریم از طریق بحث و تبادل نظر با افراد متخصص در این حوزه، زمینه کاری مناسب را برای مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی فراهم کنیم.

وی یکی از الزامات موفقیت این مرکز را توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح استان عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود صنایع داروسازی در استان و بویژه در ساوه و زرندیه می‌توانیم از این پتانسیل‌ها نیز بهره برده و با برقراری ارتباط با این صنایع زمینه‌های همکاری مناسب و موفقی را در پیشبرد علمی صنعت داروسازی گیاهی در استان و کشور ایجاد کنیم.

رفیعی با بیان این که فراهم شدن زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی از دستاوردهای مهمی است که در پی توسعه کشت گیاهان دارویی و همچنین توسعه تحقیقات بر روی این گونه گیاهان ایجاد می‌شود، افزود: امروزه به دلیل مضرات داروهای صنعتی، رویکرد جوامع بر استفاده از داروهای گیاهی به جای داروهای صنعتی متمرکز شده است و ما می‌توانیم در مسیر این رویکرد، اقدامات موثری را برای رشد و توسعه پروژه‌های تحقیقاتی و تولیدی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سوق دادن پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد دانشجویان کشاورزی دانشگاه‌های استان به این سمت نیز می‌تواند بستر مناسبی را برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه فراهم کند.

مسؤول راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، ساده و ارزان‌تر بودن کاشت گیاهان دارویی نسبت به سایر محصولات کشاورزی را از جمله مواردی دانست که می‌تواند در جذب کشاورزان به فعالیت در این حوزه موثر باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات اخیر جهاد دانشگاهی در حوزه تولید نیمه صنعتی عصاره‌های گیاهی، می‌توان امیدوار بود که با زنجیره تحقیقاتی و تولیدی ایجاد شده در این بخش، بتوان در حوزه تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی کشور گام‌های موثری برداشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.