استفاده از دانه های پرخاصیت خوراکی در میان وعدها و یا در تهیه ی سس ها می تواند روشی کارآمد و مفید در رعایت اصول غذایی باشد.

 

دانه‌های کتان

دانه های کتان طعم آجیلی مانند خوبی دارند و سابقه استفاده از  این دانه ها که جزو دانه‌های سالم به حساب می آیند به حدود ۹۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد. دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و جایگزین خوبی برای مصرف ماهی به حساب می آیند، این دانه ها از این طریق به سلامت قلب کمک می کنند. دانه‌های کتان سرشار از فیبر نیز هستند.اگر این دانه‌ها را به صورت پودر درآورده و درون غذایتان بریزید ممکن است در پایین آوردن فشار خون موثر باشد.

کنجد

کنجد

دانه‌های کنجد

این دانه ها از پراستفاده‌ترین مواد غذایی محسوب می‌شوند. اگر از این دانه‌‌ها در تهیه سس سالاد استفاده کنید اتنخاب هوشمندانه‌ای کرده‌اید چرا که دارای مقادیر فراوانی اسیدهای چرب هستند که ممکن است نوع بد کلسترول را کاهش دهند.دانه‌ها کامل کنجد دارای فیبر و پروتئین هستند. اضافه کردن این دانه‌ها به غذا به خصوص غذاهای سرخ کرده، باعث تردی و طعم خوب آن‌ها می‌شود.

دانه کدو حلوایی

دانه کدو حلوایی

تخمه‌های کدو حلوایی

دانه های کدو حلوایی می تواند یک میان وعده مغذی و سالم برای بدن باشد. این تخمه‌‌ها  منبع  منیزیم هستند. منیزم که ماده معدنی مهمی است و باعث سلامت هرچه بیشتر قلب میشود میتواند سطح انرژی را در بدن بالا ببرد و عضلات را نیز تقویت می‌کند.

این دانه‌های پرخاصیت را در طول سال به سوپ یا سالاد و انواع غذاها اضافه کرده و از خاصیت آن‌ها بهره ببرید.

http://www.webmd.com