×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش صادرات گیاهان دارویی با احیای عرصه مراتع تخریب شده

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمدباقر رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صادرات گیاهان دارویی اظهار داشت: با توجه به بحران کم‌آبی در کشور، بسیاری از تولید زراعی که مصرف آب بالایی دارند را می توان با توسعه کشت دیم در عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع کم‌بازده حفظ کرد.

وی افزود: مهم‌ترین معضل در این بخش، صادرات خام گیاهان دارویی است.در گذشته صادرات به سبب افزایش برداشت در عرصه‌ها از وضعیت خوبی برخوردار بوده اما در حال حاضر صادرات برخی محصولات نسبت به گذشته کاهش یافته است.

رضایی در ادامه بیان کرد: بسیاری از گیاهان دارویی گونه‌های خارجی دارند که باید از خارج از کشور وارد شود زیرا در کشور عرصه قابل توسعه‌ای برای زراعت نیست و به سبب بالا بودن هزینه‌ها افراد حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه عرصه‌های منابع طبیعی و احیای عرصه‌های تخریب شده می‌توانیم تولید برخی گونه‌های زراعی را افزایش دهیم تا بتوانیم صادرات گیاهان دارویی را که ارزآوری خوبی برای کشور دارد را افزایش دهیم.

رئیس انجمن گیاهان دارویی تصریح کرد: ایران با حدود ۱۰ هزار گونه گیاهی که بیش از ۲ هزار نوع آن خواص دارویی دارد به شرط توسعه کشت گیاهان دارویی در مراتع کم‌بازده و تولید انبوه از ظرفیت بالایی برای تولید گیاهان دارویی در جهان برخوردار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.