×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت ۱۵۰ هزار هکتار گیاه دارویی به‌صورت سالانه در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، فریبرز غیبی در بازدید از طرح ۴۰۰ هکتاری جنگل‌کاری مشارکتی در استان سمنان، بر تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی تأکید و عنوان کرد: این سازمان‌ها باید آن‌قدر قدرتمند شوند تا جلوی سیاسی‌کاری در اجرای پروژه‌های مخرب محیط‌زیست را بگیرند.

غیبی با بیان اینکه پروژه‌های انتقال آب با تخریب جنگل‌های بین راه به سود کشور نیست و باید بدانیم انتقال این‌گونه آب‌ها نیز در آینده پاسخگوی نیازها نخواهد بود، اظهار داشت: سالانه در کشور باید ۱۵۰ هزار هکتار گیاهان دارویی کشت شود و این اتفاق تنها با مشارکت جوامع محلی تحقق می‌یابد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه کشت گیاهان دارویی، اقتصادی کردن تولید است و از آنجا که این محصولات مانند برخی از محصولات کشاورزی فاقد خرید تضمینی است، باید قبل از توسعه تولید مسائل بازاریابی و بازرگانی آن حل شود.

وی بیان داشت: در راستای سیاست‌گذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی تفاهم‌نامه‌هایی با صاحبان صنایع و فرآوری گیاهان دارویی، اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی، انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی و برخی شرکت‌هایی که روی گیاهان دارویی کار می‌کنند منعقد شده است.

غیبی اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها گیاهان دارویی تولید شده پس از برداشت توسط بهره‌برداران محلی به بازارهای هدف فروخته می‌شود.

وی افزود: فروش بی‌دغدغه تولیدات به بازار هدف امنیت و تعلق خاطر برای بهره‌برداران فراهم می‌کند و در اصل یک حالت تضمینی برای فروش تولیدات به وجود می‌آید.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور تصریح کرد: وجود دام مازاد در مراتع یکی از مشکلات است و وقتی بهره‌برداران بدانند که از طریق تولید گیاهان دارویی سود قابل ملاحظه‌ای حاصل می‌کنند قطعاً رفتار معیشتی خود را عوض می‌کنند و به جای دامپروری به سمت تولیدات گیاهان دارویی سوق می‌یابند.

این مسئول در پایان افزود: فروش بی‌دغدغه تولیدات به بازار هدف امنیت و تعلق خاطر برای بهره‌برداران فراهم می‌کند و در اصل یک حالت تضمینی برای فروش تولیدات به وجود می‌آید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.