×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان سرماخوردگی با گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر فرشاد هاشمیان دبیر انجمن علمی داروسازان ایران گفت: تا موقعی که سرماخوردگی به ترشح روی لوزه‌ها منجر نشود، می‌توان آن را بدون مراجعه به پزشک با کمک گیاهان دارویی همچون آویشن درمان کرد.

هاشمیان تصریح کرد: داروهای گیاهی همانند داروهای شیمیایی ممکن است دارای عارضه و یا تداخل دارویی شوند بنابراین همان نگرانی‌هایی که در مورد مصرف داروهای شیمیایی وجود دارد در مورد داروهای گیاهی نیز صادق است.

دبیر انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره بر جایگاه داروهای شیمیایی و گیاهی در راستای درمان بیماری‌ها خاطر نشان کرد: چنانچه هر کدام از گیاهان دارویی و شیمیایی در جایگاه خود به درستی مصرف شوند تاثیر مثبتی بر روند بهبود بیماری خواهند داشت و اگر برخلاف جایگاه خود مصرف شوند مشکلات و عوارض عدیده‌ای به دنبال خواهند داشت.

وی با نگاهی به فرهنگ مصرف داروهای گیاهی در ایران و دیگر کشورهای اروپایی یادآور شد: مصرف داروهای گیاهی در کشورهای مختلف بنا بر فرهنگ مصرفی مردم اندکی متفاوت است و میزان مصرف گیاهان دارویی در چین و کشورهای اروپایی بیشتر و در ایران نیز رو به افزایش است.

هاشمیان در مقایسه بین عوارض داروهای شیمیایی با داروهای گیاهی افزود: به هیچ عنوان نمی‌توان با قاطعیت گفت که داروهای گیاهی عارضه‌ای ایجاد نمی‌کنند اما در مجموع عوارض داروهای گیاهی اندکی کمتر از داروهای شیمیای است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.