×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سودآوری کشت گیاه دارویی سرخارگل در شهرستان خرامه + تصاویر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدای خرامه، بهرام قوهستانی رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان خرامه اظهار داشت: این اداره با همکاری دانشگاه پیام نور، جهاد کشاورزی و شرکت گیاه دارو گستر آریا یک مزرعه هزار متری سرخارگل را به زیر کشت برد.

وی افزود: این زمین، با ۳۰ هزار تومان هزینه شخم، ۱۴۰ هزار تومان هزینه آبیاری قطره ای و ۴۰۰ هزار تومان نشاء شروع به کار کرد که نهایتا در چین اول ۲۰۰ کیلوگرم سرخارگل از آن برداشت شد و به قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفت.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/7%20sarkhargol/6%20mehr%20%D8%B3%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D9%84%204.jpg

قوهستانی ادامه داد: این گیاه، ۶ ساله است و در هر سال ۲ بار برداشت می شود، دوره اول آن از اواخر فروردین ماه آغاز شده و در مردادماه به پایان می رسد، برداشت ها در سال سوم و چهارم به اوج خود می رسد که نهایتا در سال ششم، ریشه گل که گران ترین بخش آن است به فروش می رسد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/7%20sarkhargol/6%20mehr%20%D8%B3%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D9%84%205.jpg

رییس اداره فنی و حرفه ای خرامه بیان داشت: دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه پیام نور خرامه با ورود به این پروژه و همکاری با این ادارات، ضمن گذراندن دوره تحصیلی خود، از نزدیک با اجرای یک پروژه کشاورزی آَشنا شدنده و گواهی نامه فنی و حرفه ای دریافت نمودند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Mehr/7%20sarkhargol/6%20mehr%20%D8%B3%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D9%84%206.jpg

وی در پایان گفت: کلیه متقاضیان اجرای مزرعه سرخارگل می توانند جهت دریافت پاسخ سوالات و مشاوره به اداره فنی و حرفه ای خرامه واقع در انتهای بلوار خاتم الانبیاء، جنب اداره هلال احمر مراجعه نموده و یا با شماره ۳۲۷۲۷۲۴۰ تماس بگیرند.

شهرستان خرامه واقع در استان فارس در ۷۵ کیلومتری شرقی شیراز و مرکز استان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.