×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایسنا، مهدی قنبری گفت: این گیاه برطرف کننده جوش­های صورت، ادرار آور، معرق، تمیز کننده سیستم لنفی، درمان کننده اگزما، ترمیم کننده زخم­ها، از بین برنده تورم، تقویت کننده بدن، درمان کننده سرگیجه و رماتیسم، تنظیم کننده قند خون، ضدعفونی کننده، از بین برنده کرم معده و روده و درمان کننده ناراحتی­های ریه و گلو می باشد.

وی افزود: این گیاه در معالجه ذات الریه، درمان سرماخوردگی، درمان تب حاصل از مخملک، درمان یبوست، درمان کچلی، معالجه زخم­ها و التیام جراحات، علاج کم خونی و رنگ پریدگی به خاطر وجود آهن، درمان نقرس و آرتروز و رماتیسم، آرام کردن درد سیاتیک، برطرف کردن کمر درد و دفع ورم کلیه کاربرد دارد.

قنبری ادامه داد: کسانی که میل زیادی به خوردن شیرینی و شکر دارند اگر صبح ناشتا از دم کرده این گیاه بنوشند به زودی این عادت رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از خارج کردن ریشه بابا آدم از خاک آنرا بخوبی شسته و به قطعات کوچک سه سانتیمتری تقسیم کرده و خشک می­کنند.

وی با بیان اینکه بابا آدم گیاهی علفی و دوساله است خاطر نشان کرد: برگ­های آن بسیار بزرگ و پهن به حالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد. ریشه گیاه دراز و دوکی شکل و مانند هویج به ضخامت انگشت دست بوده و دارای مقدار زیادی کربنات پتاسیم و نیترات پتاسیم است.

قنبری یادآور شد: پوست ریشه بابا آدم قهوه‌ای، ولی مغز آن سفید و طعم آن کمی شیرین بوده و در بعضی از نقاط ایران به حالت وحشی می­روید که از ریشه آن استفاده طبی می شود.

وی با بیان اینکه برای تهیه دم کرده ریشه بابا آدم، مقدار ۵۰ گرم ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه دم می­کنند گفت: جوشانده ریشه بابا آدم هم به این نحو تهیه می شود که مقدار ۸۰ گرم ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جوش بمدت ۱۰ دقیقه می­جوشانند.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.