×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی سامانه بانک‌های گیاهان دارویی تا پایان سال

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دکتر محمد باقر رضایی رئیس انجمن علمی گیاهان داروی ایران افزایش سرمایه گذاری، حمایت از تولیدکنندگان و نحوه مناسب فرآوری گیاهان دارویی از مهمترین اهداف راه اندازی این بانک اعلام کرد و افزود:با بهره گیری از تجارب صاحب نظران و اندیشمندان درصدد راه اندازی این سامانه هستیم.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران تاکید کرد:اکنون در حال تدوین آیین نامه و اساسنامه بانک های گیاهان دارویی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ نوع خدمت از طریق این سامانه ارائه خواهد شد گفت:برگزاری دوره های آموزشی، برپایی کارگاه ها، ارائه اطلاعات مناسب،حمایت از فعالان، نحوه صحیح فراوری و ارائه آخرین تحولات و تغییرات در دنیا از جمله خدماتی است که از طریق این سامانه ارایه خواهد شد.

رضایی پیش بینی کرد که فعالان و تولیدکنندگان گیاهان دارویی از این سامانه استقبال خوبی به عمل آورند و گفت: حضور موثر و فعال آنان عامل مهمی در راه اندازی سریع تر این سامانه است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا امکانات و شرایط لازم برای توسعه کاشت گیاهان دارویی در اقصی نقاط کشور فراهم شود،اظهار کرد:با راه اندازی این بانک به دنبال ساماندهی فعالیت ها در حوزه گیاهان دارویی هستیم تا خدمات شایسته را به تولیدکنندگان و فعالان این حوزه ارائه شود.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران بر لزوم اطلاع رسانی به موقع و مناسب فعالیت های حوزه گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: درصدد هستیم با بهره گیری از کتاب، لوح فشرده و ارایه مشاوره این موضوع مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

وی برلزوم سرمایه گذاری بیشتر در کاشت برخی ازگونه های گیاهی تاکید کرد و گفت: کاشت تعدادی از گونه های گیاهی توسعه پیدا کرده اما به دلایل مختلف بازار این گیاهان دارویی خوب نیست.

رضایی اظهار کرد: عدم انتخاب اراضی مناسب برای کشت، ارگانیک نبودن محصولات و استفاده از سموم کشاورزی از جمله دلایل کاهش مواد موثره و از دست دادن باز جهانی این محصولات است.

  1. ف م

    همه اش که شد: درصدد هستیم، در حال تدوین هستیم، در تلاش هستیم!!!
    پس کو کار؟ کو عمل؟
    همه اش شد وعده!!
    همیشه مرد عمل کم بوده….

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.