×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از ۷ داروی گیاهی جدید شرکت داروسازی ایران داروک

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از روزنامه خراسان، این داروهای گیاهی شامل تیمکس پلاس به عنوان ضدسرفه، رکتول برای درمان هموروئید، لیدروفیت برای درمان کبد چرب، داروی درمان علایم قاعدگی، داروی ضد آفت دهان، اپییون آرامش بخش و ای‌دیویت انرژی‌زاست. به گفته دکتر زارع نژاد مدیر فروش این شرکت داروسازی، قیمت این داروها بسیار پایین‌تر از مشابه خارجی است. وی افزود: برای صادرات این داروها به افغانستان، سوریه، لبنان و عراق نیز برنامه‌هایی داریم و تصمیم داریم این صادرات را به کشورهای اروپایی نیز گسترش دهیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی نیز در این مراسم گفت: تنها ۵ هزار عطاری درکشور با مجوز و پروانه معتبر کار می کنند که امیدواریم با گسترش دهکده های سلامت، عطاری های بدون مجوز نیز برای همیشه بسته شود.

میرفخرایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: ۹۳ کارخانه تولید کننده داروهای گیاهی در کشور فعالیت می کنند که هزار و ۷۱۳ پروانه ساخت تولید داروهای گیاهی را دارا هستند. وی با بیان این که دردنیا ۱۳ اقلیم برای گیاهان دارویی داریم که ایران ۱۱ اقلیم آن را داراست، گفت: پتانسیل خوبی برای صادرات و تولید داروهای گیاهی داریم به صورتی که امسال برآورد مالی بخش داروهای گیاهی ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

دکتر فرازمجاب عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیزدر این مراسم با اشاره به این که هزار و ۷۰۰ داروی گیاهی کشور از ۲۰۰ گونه گیاه دارویی تهیه شده است، تصریح کرد: تمام داروهای گیاهی چون تحت استانداردهای فارماکوپه از لحاظ کمی و کیفی تست می شوند به ماهیت آن‌ها اعتماد داریم. در ایران حدود ۸ هزارگیاه، شناسایی شده که ۸۰۰ نوع آن دارویی است.

وی درباره ۷داروی گیاهی رونمایی شده افزود: ویژگی های این داروها تغییر فرمولاسیون برخی از آن هاست. داروهای گیاهی رونمایی شده در زمینه درمان کبد چرب، تبخال، سرما خوردگی، سرفه، ناراحتی های گوارشی، آرام بخش و تقویت قوای جسمی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.