×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایرنا، مدیر کل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایجاد ذخیره گاههای ژنی گیاهی جزو برنامه های سازمان محیط است و تلاش می کنیم هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

ˈ شهاب الدین منتظمی ˈ افزود: از آنجا که ایجاد ذخیره گاه های ژنی گیاهی کاری بسیار دقیق و حساس است از این رو به مطالعات دقیق و علمی نیاز دارد.

وی اظهار داشت: باید زیرساخت ها شناسایی شوند و مطالعه و مورد ارزیابی قرارگیرند تا لطمه ای به ژن های گیاهانی که در آن مکان نگهداری می شوند وارد نشود.

وی اظهار داشت : شناسایی و اقدامات کارشناسی برای ایجاد این ذخیره گاه های ژنی هم برای حفاظت از گونه های گیاهی نیازمند حمایت و هم برای پروژه های تحقیقاتی در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد که امیدواریم به زودی این اقدام عملیاتی شود.

وی گفت: با توجه به نیازهایمان در حوزه تنوع زیستی گیاهی و اهمیت موضوع ، ایجاد ذخیره گاه برای حفاظت از آنها الزامی است تا بتوان از آنها هم بهره برداری علمی کرد و هم اینکه از گونه های در معرض خطر انقراض حفاظت کرد.

منتظمی افزود : دراین ذخیره گاه گونه های گیاهی که در معرض انقراض و تهدید هستند نگهداری می شوند تا در زمان نیاز از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه لازمه انجام این کار مطالعات دقیق است گفت: این کار به یک مطالعه دقیق و کاملا علمی نیاز دارد تا مشخص شود که این گونه ها چگونه در معرض خطر قرار گرفته اند و اینکه چگونه حفاظت شوند که خوشبختانه تمام این ظرفیت های علمی در کشور ما وجود دارد.

مدیر کل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در حال حاضر اعداد مختلفی برای تعداد گونه های گیاهی در معرض خطر انقراض اعلام می کنند که شمارش و ارزیابی دقیق گونه ها جزو برنامه های در دست اقدام سازمان حفاظت محیط زیست است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.