×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، عروسک‌های گیاهان دارویی ایران که با همت افرادی چون مژده دانش‌پژوه، هنگامه حکیمیان و نسرین تیموری‌فرد ساخته و طراحی شده‌اند، روز پنج‌شنبه ۱۲ شهریورماه در مراسمی با حضور مسوول پروژه‌های کوچک سازمان ملل -لاله دارایی- رونمایی و معرفی می‌شوند.

بنا بر این گزارش، این برنامه به منظور معرفی طب سنتی و گیاهان دارویی توأم با برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد. عروسک‌های مختلفی در این برنامه طراحی و معرفی خواهند شد که معطر بوده و به نوعی مخاطب با لمس و ارتباط با آن‌ها، به بخشی از خواص این گیاهان می‌توان پی برد. از ویژگی‌های دیگر این عروسک‌ها آن است که مناسب با احوالات نابینایان طراحی شده و بناست ضمن فراهم آوردن امکانات لمسی این عروسک‌ها که بخشی از اجزای آن‌ها به صورت برجسته طراحی شده است، اطلاعات مربوط به هر گیاه به صورت خط بریل در اختیار مخاطبان نابینا قرار گیرد.

علی گلشن – از مدیران موزه عروسک‌های ملل – در این زمینه گفت: ما بنا داریم با توسعه این عروسک‌ها و ایجاد ارتباطی با مراکز دانشگاهی و علمی-پژوهشی ایده‌ خود را توسعه داده و از همفکری دوستان دیگر استفاده کنیم.

ناصری، علی گلشن، پری زنگنه و لاله دارایی، از افرادی هستند که در این مراسم به سخنرانی درباره اهمیت گیاهان دارویی و نقش عروسک‌ها در تبلیغ و توسعه آن‌ها خواهند پرداخت.

این برنامه روز پنج‌شنبه ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محل موزه عروسک‌های ملل واقع در خیابان پاسداران، نگارستان پنجم، پلاک ۴ برپا خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های موزه عروسک‌های ملل که به زودی کلید خواهد خورد، جشنواره صلح است که در آن خانواده‌ها می‌توانند با ساخت اسباب‌بازی‌ها، عروسک‌های نمدی، زیورآلات با گیاهان، ساخت نمد با نشان صلح و… آشنا شوند.

این برنامه از ۱۳ تا ۲۰ شهریورماه – جز دوشنبه – از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به مدت یک هفته در محل موزه عروسک‌هایی ملل برپاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.