×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محمدعلی توحیدی، فرماندار کرمان با قدردانی از زحمات مسئولین مرتبط با جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی پتانسیل وظرفیت های فراوان منطقه را برجسته و فعال نموده و با به وجود آوردن بستر گردشگری باعث رونق اقتصادی منطقه می شود.

وی با ابراز امیدواری بر فراهم آوردن یک روز شاد و مفرح برای مردم افزود: ما در قبال مردم مسئولیم اگر مردم در رفاه و آسایش باشند مسئولین هم راحت تر خواهند بود و برگزاری چنین جشنواره هایی باعث می شود مردم با سفر و گردش یک روزه، علاوه بر نشاط و شادی، بخشی از مایحتاج خود را از جمله مواد لبنی که جزو ضروری سبد غذایی خانواده هاست را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان روستایی و عشایر تامین کنند و با فرهنگ، آداب و رسوم روستائیان و عشایر و زندگی آنها آشنا شوند، جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه را ببینند از برنامه های هنری و جذاب پیش بینی شده لذت ببرند و با گیاهان دارویی و خواص آنان بیشتر آشنا شوند.

توحیدی با توصیف محاسن برگزاری این جشنواره، هدف اصلی را معرفی گیاهان دارویی گلباف با محوریت ترخون بیان و اظهار داشت: امروزه کشورهای جهان سرمایه گذاری ویژه ای درخصوص طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی کرده اند و خواص مثبت گیاهان دارویی نقش بسزایی در پیشگیری و درمان بسیاری از امراض دارد.

وی ادامه داد: کشور ما با توجه به شرایط خاص اقلیمی و تنوع آب و هوایی از جمله کشورهای غنی در رابطه با گیاهان دارویی است که باید با مطالعه دقیق شناسایی بهتر، در مسیر اقتصادی جهت دهی شود و بحمدالله استان کرمان نیز دارای این پتانسیل است و برگزاری جشنواره ترخون گلباف می تواند نقطه آغازی برای برگزاری جشنواره های دیگر باشد.

فرماندار کرمان از مسئولین برگزار کننده جشنواره خواست تدبیر، برنامه ریزی و دقت را در طول برگزاری جشنواره جهت رفاه و آسایش مردم سرلوحه کار خود قرار دهند و از هیچ تلاشی در این مهم دریغ نکنند.

وی مدیریت زمان در جشنواره را یکی از مهمترین موارد دانست و تأکید کرد: از آنجائیکه جشنواره یک روزه است و بخشی از آن از طریق شبکه ۵ کرمان به صورت مستقیم پخش می شود ،مدیریت زمان بسیار مهم است؛ زمان باید به گونه ای مدیریت شود که نه تنها مردم خسته نشوند بلکه حداکثر استفاده و لذت را از برنامه های جشنواره ببرند.

فرماندار کرمان هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی شهرستان، اورژانس ۱۱۵، شرکت توزیع برق و برخی دیگر از دستگاه ها را ضروری دانست و از بخشداری خواست در هماهنگی ها به گونه ای برنامه ریزی و عمل کند تا هیچ گونه کمبودی اعم از سوخت، نان، باز بودن مغازه ها و خدمات رسانی به مردم وجود نداشته باشد.
سالاری، بخشدار گلباف نیز با ارائه گزارشی از پیشرفت کارها، نصب سیاه چادر و فروش تولیدات عشایر، برنامه های سرگرم کننده مختص کودکان و نوجوانان،گروه موسیقی سنتی، ارائه نمونه گیاهان دارویی منطقه گلباف همزمان با پخش زنده مراسم به مدت یکساعت و نیم ساعت از شبکه ۵ کرمان از ساعت ۱۰ صبح را از مهمترین برنامه های جشنواره برشمرد.

گفتنی است، جشنواره گیاهان دارویی گلباف با محوریت ترخون روز جمعه “۱۳شهریور” از ساعت ۸ صبح به مدت یک روز در گلباف برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.