×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید خالص ترین عصاره زعفران جهان در شرکت دارویی زردبند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید عصاره های گیاهی و دارویی کشور گفت: این عصاره زعفران با پیشرفته ترین دستگاه عصاره گیری که بوسیله کارشناسان بومی کهگیلویه و بویراحمد با همکاری کارشناسان گیاهان دارویی فرانسه ساخته و تولید شده است.
وحید گرجی افزود: این دستگاه با ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰ کیلوگرم عصاره زعفران، در کمترین زمان، بیشترین ماده موثره را از گیاه زعفران استخراج می کند و از این نظر در دنیا بی نظیر است.
وی گفت: در عصاره زعفران استخراج شده، ماندگاری رنگ، طعم و عطر عصاره زعفران به دو سال افزایش پیدا کرده درحالی که ماندگاری رنگ ، طعم و عطر عصاره زعفران درحالت عادی، حدود دو ماه است.
مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید عصاره های گیاهی و دارویی کشور با اشاره به اینکه طراحی دستگاه عصاره گیری زعفران دوسال به طول انجامیده افزود :برای ساخت این دستگاه بیست میلیارد ریال هزینه شده است .
وحید گرجی گفت: این فناوری می تواند برای ایران که با تولیدسالانه ۲۸۰ تن زعفران رتبه نخست دنیا را دراختیار دارد، انحصار تولید مرغوب ترین عصاره زعفران جهان را هم به ارمغان آورد .
وی افزود : در بزرگترین کارخانه تولید عصاره های گیاهی و دارویی کشور سالانه حدود ۲۰۰ تن عصاره از انواع گیاهان دارویی و خوراکی تولید و بخشی از این تولیدات به کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا صادر می شود .
افزوده می شود : این کارخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ در یاسوج آغاز و برای حدود هزار نفر بصورت مستقیم وغیرمستقیم شغل ایجاد کرده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.