×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز به کار نخستین دوره مدرسه تابستانه تولید ایده_تولید دارو

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین دوره مدرسه تابستانه تولید ایده– تولید دارو، صبح امروز هفتم شهریور ماه با حضور ۲۴ دانش آموزش و دانشجوی برگزیده کشور و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریور نیز ادامه می یابد.

دکتر محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین آغاز به کار این مدرسه تابستانه برپایی آن را نوعی کار خلاقانه عنوان کرد و گفت: امیدوارم این برنامه در کشور نیز گسترش یابد، چرا که اقدام زیبایی برای پرورش خلاقیت است .

وی با اشاره به تقابل های خلاقیت و تلاش برای شکوفایی استعداد با موانع و سختی ها، برتری نوع بشر را در کوشش برای پیروزی جنبه های مثبت برشمرد و ادامه داد: انسان برای رسیدن به اوج یا اعماق دره، قدرت اختیار دارد و باید با قدرت تفکر و خلاقیتی که خداوند با ما داده است پیشتکار به کار ببندیم، برنامه بنویسیم و اجرا کنیم تا به آنچه که می خواهیم برسیم.

دکتر ایمانیه با توجه به حضور حداکثری دانشجویان رشته داروسازی در این مدرسه تابستانه ، تصریح کرد: به گفته وزیر بهداشت، ۵۰ درصد داروها در ایران با استفاده از مواد اولیه داخلی تولید می شود و ۴۶ درصد دیگر داروهای تولید داخل و نیازمند مواد اولیه وارداتی است که برای پرکردن این شکاف لازم است به کمک کارهای تیمی و پژوهش، اقدام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرموده های مقام معظم رهبری مبنی بر قطع وابستگی به نفت، گرایش به سمت تولید و پژوهش را راهکاری برای تحقق این امر دانست.

وی اظهار داشت: با توجه به اقلیم جغرافیایی و آب و هوایی استان فارس، امکان کاشت و بهره برداری از بیش از ۱۰۰ نوع گیاه دارویی در استان وجود دارد که می تواند بیش از چاه های نفت درآمدزا باشد تا به کمک این منبع بیکران، زمینه اشتغال تحصیل کردگان و انگیزه دانش آموزان و دانشجویان را فراهم نمود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد این مدرسه تابستانه تداوم یافته و تبدیل به شبکه ای از پیگیری شود تا در آینده دستاوردهای مهمی به همراه داشته باشد.

دکتر سید بصیر هاشمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز هدف از افزودن بخش فناوری به معاونت پژوهشی دانشگاه را حرکت به سمت کاربردی کردن تحقیقات دانست و گفت: باید بتوانیم خلاقیت ها را منجر به تولید کنیم تا به استقلال و آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است دست یابیم.

وی اظهار داشت: با انگیزه ای که وجود دارد این هدف دور از دسترس نیست و سیاست های کشوری نیز اکنون در راستای به کارگیری افراد علاقه مند به فناوری های روز است تا در کارهای تولیدی تسریع شود.

دکتر هاشمی با اشاره به حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از طرح های پژوهشی کاربردی، افزود: امیدواریم نتیجه این مدرسه و برنامه های آموزشی ملموس و عینی بوده و تداوم یابد.

دکتر عبدالعلی محقق زاده رییس مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی نیز به عنوان برگزار کننده این مدرسه تابستانه با اشاره به تکلیف عمومی مبنی بر مشارکت در تولید و فرموده مقام معظم رهبری که جایگاه تولید را همچون کار جهادی می دانند، گفت: برگزاری این مدرسه نیز قدمی در همین راستا است تا امتحان کنیم و ببینیم که توانمندی ها در چه حد است.

وی با بیان اینکه واحدهای مختلفی در دانشگاه و سازمان های مربوطه برای راه اندازی این مدرسه تابستانه مشارکت داشته اند، افزود: بر این اساس می کوشیم به الگویی فراگیر دست یابیم تا در ساختار آموزشی موثر باشد.

دکتر محقق زاده ادامه داد: با ارایه فراخوان، سعی کردیم دانش آموزان و دانشجویانی از سراسر کشور با این مدرسه آشنایی یابند و در سه مرحله آزمون غیر حضوری، کتبی و گروهی زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه در نهایت ۲۴ دانش آموز و دانشجو برای سپری کردن این مدرسه تابستانه به مدت یک هفته برگزیده شدند.

رئیس مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی تصریح کرد: در این مدرسه تلاش می کنیم فراگیری تولید دارو را به صورت ساده و موثر به شرکت کنندگان معرفی کنیم تا بتوانیم دارو هایی با کیفیت بیشتر و قیمت ارزان تر تولید کنیم.

وی با بیان اینکه ایده برگزاری این مدرسه مورد استقبال وزارت بهداشت قرار گرفته و نتایج حاصل از آن نیز در نهایت گزارش داده می شود، یاد آور شد: شرکت کنندگان در این دوره با ایده های جدید و روش پرورش آنها آشنا می شوند و ذهن آنها برای همیشه در این مسیر سوق می یابد و امیدواریم برپایی موفق این دوره، ذهن دست اندرکاران آن را نیز برای تداوم در آینده روشن کند.

دکتر سلیمان محمدی سامانی، رئیس دانشکده داروسازی نیز بر پایی این مدرسه تابستانه را اقدامی برای پیگیری هدف های شخصی و نگاه علمی به این موضوع دانست و گفت: در این مدرسه تابستانه می کوشیم نگاه ویژه ای به خلاقیت داشته باشیم و این امر زمانی محقق می شود که بیاموزیم چطور فکر کنیم که همه کار آفرین ها این ویژگی را دارند .

وی خلاقانه فکر کردن را متفاوت فکر کردن دانست که یکی از اهداف مهم برگزاری این مدرسه است.

نخستین دوره مدرسه تابستانه تولید ایده – تولید دارو، با همکاری دبیرخانه نوزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور، صبح امروز در شیراز آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریور ماه در مجتمع ولایت ادامه می یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.