×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه صنایع تکمیلی در بخش گیاهان دارویی ضروری است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه کارگروه گیاهان دارویی استان کردستان با اشاره به مهیا بودن شرایط تولید گیاهان دارویی در استان گفت: کردستان یکی از مناطق مهم کشور در زمینه تنوع گیاهان دارویی است.

وی وجود منابع طبیعی استان را فرصتی برای تولید و افزایش گیاهان دارویی دانست و بر بهره گیری مطلوب از طبیعت بی نظیر کردستان برای توجه بیشتر به این صنعت تاکید کرد.

او یکی از راهکارهای ارتقاء سطح بهره وری و کیفیت صنعت گیاهان دارویی را تبادل اطلاعات و دانش روز صنعت دانست و گفت: واحدهای تولیدی دانش محور باید وارد این صنعت شوند.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب استان برای توسعه صنعت گیاهان دارویی و وجود نیروهای متخصص بیان کرد: در چند سال اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نگاه ویژه ای به بخش گیاهان دارویی و طب سنتی کرده است.

استاندار کردستان ارتباط بین تولید کنندگان گیاهان دارویی و دستگاه های اجرایی استان را ضروری دانست و بر همکاری مراکز دارویی و فعالان عرصه تولید گیاهان دارویی در کردستان تاکید کرد.

زاهدی یکی از مزیت های ورود به سرمایه گذاری در صنعت گیاهان دارویی را بسیار زودبازده بودن این صنعت دانست و بر اولویت قرار دادن کشت گیاهان دارویی بویژه در اراضی دیم استان تاکید کرد.

استاندار کردستان افزود: دستگاه های متولی تولید گیاهان دارویی موظفند کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط کشت دیم و مصرف کمتر آب و بازدهی بیشتر را در اولویت قرار دهند.

وی خواستار استفاده از ماشین آلات و تجهیزات تخصصی صنعت گیاهان دارویی در کردستان شد و افزایش صادرات گیاهان دارویی در کردستان را نیازمند تلاش مضاعف دانست.

زاهدی افزود: حمایت از طرح های توجیهی و اشتغالزا و فعالان این بخش و تخصیص اعتبارات ضروری است.

وی همچنین فروش و بازاریابی در صنعت تولید گیاهان دارویی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید شرایط برای عرضه و فروش تولیدات در بازار فراهم شود.

وی خواستار فرهنگ سازی رسانه های جمعی در زمینه توسعه گیاهان دارویی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.