×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات ۲۰۰ قلم گیاه دارویی از ایران / صادرات به آمریکا متوقف شده است!

جلیل مغازه‌ای در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تقلب در زعفران و تاثیر آن در بازار صادراتی این محصول بیان داشت: صادرکنندگانی که تجربه طولانی در صادرات این محصول دارند فرق بین زعفرانی که وزن آن را با تقلب افزایش می‌دهند و زعفران سالم را می دانند؛ بنابراین محصول زعفران به درستی صادر می شود.

وی در خصوص وضعیت صادرات این محصول گفت: با توجه به اینکه محصول جدید زعفران در مهرماه وارد بازار می شود روند صادرات این محصول کمی کند شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های غذایی ایران قیمت هر کیلو زعفران صادراتی را حدود ۶ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این محصول به فرانسه، اسپانیا و ایتالیا صادر می شود.

وی در خصوص صادرات گیاهان دارویی بیان داشت: ۲۰۰ قلم گیاه دارویی در ایران تولید می شود که میزان صادرات آن وابسته به نیاز کشور مقصد است.

مغازه‌ای تاکید کرد: گیاهان دارویی به تمام کشورهای اروپایی صادر می شود؛ البته در گذشته به امریکا نیز صادر می‌شد که متوقف شده است.

وی رقیب گیاهان دارویی ایران در بازار صادراتی را کشورهای افغانستان،پاکستان،ترکیه و یونان عنوان کرد و افزود:  ۲ هزار قلم گیاه دارویی در دنیا وجود دارد که ایران تنها ۲۰۰ قلم از این تعداد را صادر می‌کند؛ اما می‌توان صادرات در این حوزه را افزایش داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.