×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
برای سلامت پوست از این گیاهان دارویی استفاده کنید

natural news در گزارش اخیر خود به درمانهای گیاهی برای رفع  مشکلات پوستی اشاره کرده است که به قرار زیر است:

اسطوخدوس

اسطوخدوس

اسطوخدوس   که از رایحه فرح بخشی برخوردار است با داشتن خاصیت ضدالتهابی، آنتی باکتریایی و ضدویروسی گزینه مناسبی برای حفظ سلامت پوست می باشد. وجود ترکیب شیمیایی لینالول در این گیاه موجب کمک به تسکین پوست و پیشگیری از فرسودگی بافت‌های پوست و نیز چروک خوردگی می‌شود.

مزرعه بابونه

بابونه

گیاه بابونه  از خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی برخوردار است. برای رفع ناراحتی پوستی مانند آفتاب‌سوختگی، زخم، تاول، کوفتگی و پسوریازیس می توان از این گیاه استفاده کرد. بابونه می‌تواند به نحو مؤثری قرمزی و التهاب راکاهش دهد. کسانی که از اگزما نیز رنج می‌برند می‌توانند با استفاده از کرم‌های حاوی بابونه علائم این بیماری را تسکین دهند.شمامی‌توانید به مدت بیست دقیقه پوستتان را با چند قطره روغن عصاره بابونه و حمام گرم خیس کنید

روغن درخت چای نیز  می‌تواند به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و تسکین دهندگی برای درمان جوش‌ها مناسب باشد. همچنین می‌تواند اثر خوبی روی منافذ بسته‌شده پوست گذاشته و جوش‌های سرسیاه و سرسفید را خشک کند.  شما می‌توانید برای درمان آکنه این روغن را با روغن جوجوبا، عسل ارگانیک خام یا ژل آلوئه ورا رقیق کنید و مقدار کمی از آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و سپس با آب بشویید. البته لازم است ناحیه مورد نظر از پوست را ابتدا با آب گرم و صابون شستشو دهید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.