×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استفاده از ظرفیت‌های ایران و عراق در تولید گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دلاور حیدرپور در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی عراق به مازندران در گلخانه گل آنتوریوم شهر‌ستان آمل گفت: شرکت رویش در زمینه پرورش گل‌های آنتوریوم، رز و انواع گیاهان دارویی دارای سابقه فعالیت ۲۵ ساله در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: این شرکت در زمینه تولید گیاهان دارویی در ایران طی دو سال مقام برتر را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ظرفیت تولید گیاهان دارویی در این شرکت ۲۵۰ تن در سال است، گفت: کشورهای عربی طرفداران انواع گیاهان دارویی هستند و مواد اولیه آن در داروسازی کاربرد فراوانی دارد.

حیدرپور با اشاره به اینکه کشورهای عراق و ایران پتانسیل قوی برای تولید گیاهان دارویی دارند، افزود: ظرفیت تولید گیاهان دارویی در ارتفاعات کوهستانی ایران و عراق وجود دارد.

وی ادامه داد: این شرکت توانسته تولید گیاهان دارویی را از روش سنتی به صنعتی تبدیل کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه در حال احداث اولین سایت صادرات محصولات کشاورزی در ایران هستیم، ادامه داد: در این زمینه از بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاران کشور عراق استقبال می‌کنیم.

حیدرپور با اشاره به اجرای مجتمع پایانه صادراتی امسال در مازندران گفت: ظرفیت نهایی این پایانه ۳۰۰ هزار تن میوه در سال است که در سال اول ظرفیت ۱۲۰ هزار تن را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: خواهان این هستیم برای صادرات محصولات خود در کشور عراق نمایندگی داشته و با این کشور در زمینه صادرات محصولات کشاورزی همکاری داشته باشیم.

حیدرپور با بیان اینکه سالانه دو میلیون تن مرکبات در مازندران تولید می‌شود، گفت: مازندران به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی قابلیت عرضه مرکبات و محصولات کشاورزی را به کشور عراق خواهد داشت.

وی اظهار کرد: مسیر صادرات ایران به کشورهایی مانند عراق قانونی و با تضمین است و گواهی سلامت هم برای محصولات بخش کشاورزی صادر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.