×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بنیاد بوعلی و فرهنگستان طب سنتی ازبکستان تفاهم نامه امضا کردند

بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا 2

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، در دیدار مسئولان بنیاد بوعلی در همدان و دست اندرکاران فرهنگستان طب سنتی ازبکستان که شامگاه شنبه در همدان انجام شد، تفاهم نامه ای به امضا رسید که در پی آن این دو مجموعه در زمینه هایی از جمله اجرای برنامه های آموزشی، همایش ها، دیدارهای کاری و نمایشگاه ها و سایر برنامه ها، چاپ و نشر میراث مکتوب و آثارمرتبط با اهداف مشترک، تبادل اطلاعات و گروه های علمی و انجام تحقیقات مشترک و غیره همکاری خواهند داشت.

همچنین در برنامه اجرایی تفاهمنامه بنیاد علمی فرهنگی بوعلی ایران و فرهنگستان طب سنتی ازبکستان مقرر شده در مدت دو سال آینده چاپ و نشر کتاب قانون بوعلی سینا به زبان ازبکی و براساس نسخه تصحیح شده بنیاد بوعلی سینا با آرم بنیاد و فرهنگستان انجام شود.

در بخش دیگری از این تفاهم نامه همکاری مقرر شده که در مدت دو سال آینده طرفین به منظور برگزاری همایش های بزرگداشت بوعلی سینا شامل شناخت و معرفی شخصیت و آثار بلوعلی سینا به خصوص در حوزه طب در همدان و بخارا همکاری کنند.

همچنین همکاری دو جانبه در دو سال آینده به منظور چاپ و انتشار زندگی نامه بوعلی سینا به زبان های فارسی، ازبکی، روسی و انگلیسی و غیره از دیگر بنده های این تفاهم نامه است.

در آخرین بند این تفاهمنامه نیز مقرر شد در دو سال آینده نسبت به فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای ساخت و تولید فیلم مستند «از بخارا تا همدان» با ترجمه انگلیسی که به معرفی دقیق و عمیق زندگی بوعلی سینا می‌پردازد اقدام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.