×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
افزایش ۱۵درصدی کشت نیل (وسمه) در شهرستان ریگان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهادکشاورزی ریگان گفت گیاه دارویی نیل (وسمه) در ریگان امسال در ۱۵۰هکتار کشت شده است که در مقایسه با پارسال ۱۵درصد افزایش دارد.
جلالی افزود : برداشت وسمه از نیمه مهر آغاز میشود و محصول تولیدی به استانهای همجوار به ویژه یزد ارسال میشود.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به رونق تولید دو گیاه دارویی حنا و وسمه در این شهرستان در سالهای اخیر گفت: در گذشته اقتصاد ریگان تک محصولی و متکی به خرما بود و کشت گیاهانی مانند حنا و وسمه به فراموشی سپرده شده بود.

شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های استان کرمان است و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

وسمه نیل Indigofera tinctoria 2وسمه نیل Indigofera tinctoria

گیاه نیل (وسمه) یکی از مهمترین محصولات صادراتی ایران در بخش گیاهان دارویی و رنگی است که در استان های گرمسیر ایران مانند کرمان و سیستان و بلوچستان بطور وسیع کشت می گردد، به طوری که بر اساس آمارنامه کشاورزی ایران در سال ۱۳۸۵، ۲۶۸۱ هکتار از اراضی کشور به کشت این گیاه اختصاص داده شده است. Indigofera یک جنس بسیار بزرگ و شامل حدود ۲۵۰ گونه است کـه در مناطق گـرم و نیمه گرم پراکنده اند و مهمتریـن گونه آن Indigofera tinctoria است کـه به نام نیل معروف می باشد. این گیاه برای درمان و التیام زخم ها و جراحات کهنه مفید است و سرفه های شدید، درد سینه و یبوست را رفع می کند (طاعتی و همکاران، ۱۳۹۳).

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.