×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از  ایسنا، جلال رحیم زاده در حاشیه مراسم دومین جشنواره زعفران با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی اراضی زیر کشت این محصول در اراضی زراعی شهرستان مرند گفت : از ۹۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول، ۳۶۰ کیلوگرم زعفران خشک حاصل می آید.

وی ادامه داد: این مقدار زعفران دارای ارزش ۱۴ میلیارد ریالی بوده و فرآوری و بسته بندی مطلوب، ارزش افزوده آنرا افزایش خواهد داد.

وی افزود: رنگ زعفران مرغوب، زرد مایل به نارنجی قرمز است در ضمن زعفران بوی بسیار مطبوع و نافذی دارد به طوری که هر چه بوی زعفران بیشتر باشد، یعنی تازه تر است و بوی کم نشانه کهنه بودن زعفران یا خالص نبودن آن است.

رحیم زاده با اشاره به اینکه بعلت نبود تشکل های صنفی منسجم و مراکز فرآوری و بسته بندی زعفران در شهرستان مرند گفت: عمده محصول تولیدی این شهرستان با شیوه های مختلف و به صورت فله ای در داخل استان به فروش می رسد که با این طریق زحمات بی دریغ کشاورزان از بین می رود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند همچنین از اجرای طرح توسعه مرکز فرآوری و بسته بندی محصول زعفران در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: تلاش بر این است با سرمایه گذاری، و به کارگیری ماشین آلات مدرن و روز آمد بسته بندی و در کنارآن با تشکیل و حمایت هر چه بیشتر از تشکل های تولیدی بخش کشاورزی، راه برای ایجاد واحدهای کوچک و فعال بسته بندی هموار و امکان عرضه محصول در بهترین بسته بندی ها فراهم شود تا دیگر واسطه ها نتوانند ارزش استراتژیکی، اقتصادی این محصول را خدشه دار کنند.

وی ادامه داد: شهرستان مرند به دلیل دارا بودن تنوع آب و هوایی و قرار گرفتن در دامنه های کوه میشو، بسیاری ازمحصولات باغی و زراعی آن از جمله زعفران، دارای بالاترین درجه کیفیت می باشد.

وی گفت: در بیست سال اخیر میزان کشت زعفران در این شهرستان رشد قابل توجهی داشته که این میزان سطح زیرکشت از یک هکتار در سال ۷۱ به بیش از ۹۰ هکتار در سال ۹۰ افزایش یافته است. به نقل از ایسنا (آذربایجان شرقی)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.