×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایرنا رضا شمس با بیان اینکه این قرارداد پس از بررسی و مطالعات امکان سنجی در بازارهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام شده است افزود: عامل مهم در صادرات محصولات خوشه صنعتی گلاب و عرقیات میمند فارس اصلاح سیستم های بسته بندی موجود و تغییرات کیفی است.

او اظهار داشت: با ایجاد این تغییرات و ارائه محصولات با برند مشترک و صادرات در قالب کنسرسیوم صادراتی شاهد افزایش ۳۰ درصدی قیمت فعلی محصولات و همچنین افزایش ارزش صادراتی و حذف واسطه ها خواهیم بود.

شمس ارزش این قرارداد صادراتی را دو هزار و ۸۰۰ میلیون ریال بیان کرد و ادامه داد: لازمه این صادرات اصلاح در نحوه سیستم های موجود بسته بندی است.

وی ضمن بیان این مطلب که در سالهای نه چندان دور بازار گلاب کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بویژه بازار امارات متعلق به دسته محصولات گلاب ایران بود افزود: در چند سال اخیر کشورهایی نظیر بلژیک، بحرین و لبنان در این عرصه بصورت جدی وارد و بخش زیادی از این بازار را به خود اختصاص دادند که در این زمینه ضروری است راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز با تاکید بر اصلاح روشهای بسته بندی فعلی و جایگزینی بسته بندی های جدید متناسب با نیاز بازار برای ارتقاء جایگاه صادراتی محصولات گلاب و عرقیات گفت: یکی از ضعفهای عمده برای حضور در بازارهای صادراتی بسته بندی های سنتی است که سبب کاهش جایگاه صادراتی گردیده است.

سید محمود قیومی افزود: برای اصلاح روشهای بسته بندی طرحی به سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ارائه شده که امید است با تصویب این طرح و تصویب بودجه آن شاهد تحول در این عرصه باشیم.

وی بر حضور فعالان خوشه صنعتی گلاب و عرقیات میمند فارس برای مشارکت در طرحهای اصلاح روشهای بسته بندی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به مزایای بسته بندی های جدید و اصلاح روشهای بسته بندی موجود در افزایش جایگاه صادراتی، فعالان عرصه گلاب و عرقیات میمند فارس نیز از این موضوع استقبال و اعلام آمادگی کرده اند.

قیومی گفت: درسال گذشته یک هزار و ۴۰۰ تن گلاب به ارزش ۹ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال از میمند فارس به خارج از کشور صادر شد که امیدواریم امسال و با اجرای طرحهای جدید مانند فعال شدن کنسرسیوم صادراتی، ایجاد برند مشترک و اصلاح روشهای بسته بندی ارزش محصولات صادراتی رشد چشمگیری داشته باشد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.