×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با مریم گلی Salvia officinalis فراموشی را فراموش کنید!

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماکوگنوزی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره خواص دارویی مریم گلی Salvia officinalis و ارتباط با فراموشی این چنین توضیح می دهند که یکی از گیاهان دارویی که از زمان باستان مصرف می‌شده، مریم گلی است. در زمان امپراطوری روم، به عنوان نوشدارو برای انواع بیماری‌ها مورد مصرف بوده و در قرون وسطی آن را دارای قدرت جادویی می‌دانستند. امروزه نیز از مریم گلی استفاده‌های زیادی می‌شود.

این گیاه از خانواده نعناع است و برگ‌های آن که قابل استفاده دارویی هستند، معطرند. خواص مهم مریم گلی که تاکنون گزارش شده، شامل آثار ضدنفخ، ضددرد و گرفتگی عضلات، کاهش‌دهنده میل جنسی، قندخون و فشارخون، تشنج‌آور، قاعده‌آور، محرک سیستم ایمنی، آرام‌بخش، مقوی معده و متوقف‌کننده ترشح شیر زنان است. خاصیت ضدآلزایمر آن نیز در سال‌های اخیر مورد مطالعه و تایید قرار گرفته است.

مریم گلی داروییSalvia officinalis

مریم گلی داروییSalvia officinalis

طریقه مصرف: می‌توانید روی ۲ تا ۳ گرم برگ خشک مریم گلی (یک قاشق غذاخوری برگ خشک) را در یک لیوان آب جوش بریزید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی بخار (کتری) قرار دهید. سپس آن را صاف و میل کنید. می‌توان روزی یک نوبت این فراورده را مصرف کرد. مریم گلی به صورت چای کیسه‌ای، قرص، کپسول و قطره در خارج از ایران عرضه می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.