×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گریپ فروت ضامن سلامت قلب و عروق

به گزارش پایگاه هلث ،محققان فرانسوی طی مطالعه ای نشان دادند که مصرف آب گریپ فروت می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی ایفا کند. به این ترتیب با مصرف آب گریپ فروت موجب سالم نگاه داشتن رگ‌های خونی می‌شود و از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری می‌کند.
گریپ فروت
بیماری‌های قلبی از هر شش مرد یک نفر و از هر ۱۰ زن یک نفر را به کام مرگ می‌کشاند. از مدت‌‎ها پیش مشخص شده بود که مصرف یک رژیم غذایی پر میوه اثر محافظتی دارد اما تحقیقات کمی در مورد فواید مرکبات نظیر گریب فروت بر روی سلامت قلب انجام شده بود.

اکنون محققان در موسسه ملی تحقیقات کشاورزی فرانسه اثر گریپ فروت را بر سلامت قلب بر روی ۴۸ زن سالم که در فواصل سنی ۵۰ تا ۶۵ سالگی قرار داشتند، بررسی کردند. ۵۰ تا ۶۵ سالگی یکی از پرخطرترین گروه‌ها برای ابتلا به بیماری قلبی هستند.
محققان به نیمی از افراد مورد مطالعه روزانه ۳۴۰ میلی لیتر حدود نصف گریپ فورت که مملو از فلاوانونز بود دادند و بقیه نوشیدنی فاقد فلاوانونز مصرف کردند.نتیجه این آزمایش که شش ماه به طول انجامید نشان داد که بعد از مصرف منظم آب میوه حاوی فلاوانون، بهبود قابل توجهی در سلامت رگ‌های خونی داوطلبان دیده شد، اما در رگ‌های خونی افرادی که نوشیدنی فاقد فلاوانون مصرف کرده بودند هیچ تغییری مشاهده نشد.
محققان در گزارشی در رابطه با تحقیق خود نوشتند که مصرف روزانه آب گریپ فورد به سلامت رگ‌های خونی افراد میان سال و زنانی که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند، کمک می‌کند. این مطالعه در مجله American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.