×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استان سمنان قطب تولید گیاهان دارویی کشور شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم، مشاور استاندار سمنان با اشاره به لزوم توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان گفت: استان سمنان باید به قطب تولید گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.

حسن سعدالدین امروز در جلسه بررسی موانع موجود در کشت گیاهان دارویی استان سمنان در سالن کوثر استانداری اظهار داشت: تنوع گیاهان دارویی قابل‌کشت در استان سمنان می‌تواند به‌سرعت این استان به را عنوان یکی از استان‌های موفق در تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل کند.

وی با اشاره به لزوم توسعه صنایع وابسته به کشت گیاهان دارویی در استان سمنان بر توسعه هم‌زمان کاشت، فرآوری، ساماندهی گیاهان دارویی در این استان تأکید کرد.

مشاور استاندار سمنان بابیان اینکه امروز کشت گیاهان دارویی در استان سمنان به‌عنوان یک اولویت مهم مطرح است به موضوع کمبود آب در این استان اشاره و تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی باوجوداینکه به آب چندانی نیاز ندارد؛ اما ارزش‌افزوده بالای آن، می‌تواند این نوع کشاورزی را به الگویی مناسب برای کشت تبدیل کند.

سعدالدین با اشاره به اینکه روستاها و جوامع محلی می‌توانند در توسعه کشت گیاهان دارویی در استان سمنان بسیار تأثیرگذار باشند گفت: کشت، فرآوری و ساماندهی گیاهان دارویی می‌تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای استان سمنان مطرح شود.

وی با تأکید بر اینکه باید هر منطقه از استان سمنان با توجه به نوع خاک، آب‌وهوا، شرایط اقلیمی و مزیت‌های نسبی آن برای کشت انواع خاصی از گیاهان دارویی مدنظر قرار گیرند بیان کرد: با توسعه کشت و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی گیاهان دارویی و بسته‌بندی آن در سال‌های آینده، می‌توان استان سمنان را به سمت مطرح‌شدن به‌عنوان قطب تولید این گیاهان در کشور سوق داد.

کمیته تدوین برنامه جامع کشت گیاهان دارویی در سمنان تشکیل شود

مشاور استاندار سمنان با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی می‌تواند به‌عنوان یکی از محورهای توسعه روستاهای استان سمنان مطرح شود گفت: باید به‌منظور تدوین برنامه جامع توسعه روستاها با اولویت توجه به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان سمنان کمیته‌ای ویژه تشکیل شود.

سعدالدین افزود: این کمیته می‌تواند متشکل از منابع طبیعی، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های تعاونی و دانش‌بنیان درزمینهٔ تولید گیاهان دارویی و دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد.

وی تصریح کرد: اداراتی مانند جهاد کشاورزی، تعاون، کمیته امداد امام خمینی(ره)، منابع طبیعی و آبخیزداری و دستگاه‌های مروج و فرهنگی باید با همکاری همه‌جانبه به این کار بزرگ سامان داده و چرخه تولید تا بازار مصرف این گیاهان باارزش را برنامه‌ریزی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.