×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قدرتمندترین گیاهان دارویی برای مقابله با سرطان

ببسیاری از گیاهان خاصیت ضد سرطانی دارند اما مطالعات بالینی بر ‌کارایی آنها اغلب محدود است. اگر می‌خواهید مصرف ماده ای را به عنوان درمان یا پیشگیری از سرطان به برنامه خود اضافه کنید، ابتدا با پزشک مشورت کنید. به خصوص در صورتی که داروهای دیگری مصرف می‌کنید یا بیماری دیگری دارید، این امر اهمیت ویژه ای دارد. گیاهان تأثیر قدرتمندی بر داروهای تجویزی دارند و ممکن است با آنها تداخل ایجاد کنند.مانند:

زعفران (Saffron)

زعفران بیشتر به عنوان ادویه و طعم دهنده شهرت دارد اما مشخص شده است که این گیاه، خواص ضد سرطانی دارد. گزارشی از Experimental Biology And Medicine بیان می‌دارد ‌زعفران در صورتی که‌ موضعی استعمال شود، توانایی پیشگیری از رشد و یا کند کردن سلولهای سرطانی و تومورها را دارد. زعفران می‌تواند از ایجاد سرطان پوست پیشگیری کند.

سرسبزو یا روناس هندی (Oldenlandia)

روناس هندی (Oldenlandia diffusa) گیاهی بومی آسیاست و هزاران سال به عنوان درمان مار گزیدگی مورد استفاده مردم بوده است. اکنون سرسبزو به عنوان داروی گیاهی ضد سرطان در نظر گرفته می‌شود. یکی از بهترین مطالعات علمی ‌روی تأثیر این گیاه بر سرطان در سال ۲۰۰۴ در Journal of Herbal Pharmacotherapy منتشر شد. این مقاله نشان می‌دهد که سرسبزو در مقابل هشت نوع سلول سرطانی مختلف آزمایش ‌و مشخص شد ‌این گیاه می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را متوقف سازد. نه تنها رشد سرطان با این گیاه متوقف شد، بلکه مرگ سلول‌های سرطانی افزایش یافت. محققان نتیجه گیری کردند که سرسبزو می‌تواند گیاه قدرتمندی در مبارزه با سرطان باشد.

درمنه (Artemisia) 

درمنه (Artemisia) که به sweet wormwood نیز شناخته می‌شود، سالها برای درمان شماری از بیماری‌ها از تب و سردرد گرفته تا مالاریا مورد استفاده مردم بوده است. مرکز سرطان Memorial Sloan-Kettering  در نیویورک گزارش کرده ‌که درمنه برای درمان ضد سرطانی نیز استفاده می‌شود. این گیاه حاوی ترکیباتی به نام ارتمیسینین است که مشخص شده گسترش سلول‌های سرطانی تیروئید را متوقف ساخته و مرگ سلول‌ها در سرطان ریه را افزایش می‌دهد.

فَرََنجمُشک (Scutellaria)

فرنجمشک گیاه بومی چین و کره است. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در Phytotherapy Research منتشر شد، گزارش کرد، ‌سرطان در هر مرحله ای که باشد، فرنجمشک نقش فعالی در مقابله با آن ایفا می‌کند. این گیاه از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و مانع تشکیل سلول‌های سرطانی جدید یا گسترش تومور می‌شود. این مطالعه بیان می‌دارد که فرنجمشک به ویژه در مقابل سرطان‌های زنان مؤثر است.

زردچوبه (curcumin)

زردچوبه (Curcuma longa) از گیاه زردچوبه (turmeric) به دست می آید و هرچند‌ ادویه شناخته شده تر است، در درمان سرطان نیز قدرتمند ‌است. مطالعه ای که در نشریه Anticancer Research منتشر شد، نشان می‌دهد زردچوبه همانند فرنجمشک در درمان مراحل مختلف سرطان موثر است. در تحقیقات مشخص شده است که زردچوبه رشد تومور و نیز گسترش آن و گسترش سلول‌های سرطانی به بخش‌های دیگر بدن را متوقف می سازد. این مطالعه همچنین گزارش می‌کند که زردچوبه وقتی به سوژه های انسانی با دوز ۱۰ گرم در روز داده شد، هیچ شواهدی از مسمومیت و سمی شدن بدن مشاهده نشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.