×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید داروهای گیاهی متناسب با نیاز جامعه نیست

در این زمینه صرفا به بیان خواص برخی ازگیاهان دارویی اکتفا شده و مردم با نحوه استفاده صحیح و مناسب آنها آشنایی کمی دارند.

وی با اشاره با اینکه اقبال عمومی به گیاهان دارویی و طب سنتی در جامعه کم رنگ شده است،گفت:متولیان این حوزه باید اقدامات جدی را برای نهادینه شدن استفاده صحیح و استاندارد آنها به عمل آورند.

رضایی با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته مصرف گیاهان دارویی جزو فرهنگ روزمره مردم بود، گفت: مصرف گیاهان دارویی به صورت خشک مثل عناب، سنبل الطیب، گل گاوزبان و گل بنفشه در جامعه متداول بوده و سبزیجات نیز شامل تره، جعفری، ریحان و نعناع به صورت فصلی مصرف می شده که در حال حاضر کمتر این موارد مشاهده می شود.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران به اهتمام جدی وزارت بهداشت به تربیت متخصصان طب سنتی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه با تربیت پزشکان متخصص درصدد است تا نحوه استفاده صحیح از داروهای گیاهی را در جامعه ترویج دهند.

وی تاکید کرد: مردم به هیچ وجه به توصیه افراد غیرمتخصص توجه نکنند و براساس تجویز افراد متخصص طب سنتی اقدام به استفاده از گیاهان دارویی کنند.

***تولید داروهای گیاهی متناسب با نیاز بیماران

وی برلزوم تولید داروهای گیاهی متناسب با نیازهای بیماران تاکید کردوگفت: برخی از شرکت های دارویی داخلی به دنبال تولید داروهای راحت و ارزان قیمت هستند.

رضایی با اشاره به اینکه برخی گیاه دارویی از جمله جینسینگ وارداتی است،اظهار کرد: این گونه گیاهان در خیلی از داروهای گیاهی تولید داخل مورد استفاده قرار می گیرد که اصلا منشا ایرانی نداشته و قابلیت زراعت آنها را در کشور نداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.