×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
نوشیدنی زنجبیلی، مناسب برای سیگاری ها

دمنوش زنجبیل چای

دمنوش زنجبیل 

اگر شما هم همچنان سیگار می‌کشید و نمی‌تواند ترکش کنید بدانید که دیر یا زود بیماری‌های ریوی سختی در انتظارتان خواهند بود. در این مطلب یک نوشیدنی فوق‌العاده معرفی می‌کنیم که از همین امروز به شما کمک می‌کند ریه‌هایتان را تمیز کنید و گام‌های اول را برای ترک این عادت ناپسند بردارید. لطفاً با ما همراه باشید.
زنجبیل

اکسیری برای سیگاری‌ها

با وجود اینکه هیچ داروی معجزه‌آسایی برای خلاص شدن سیگاری‌ها از اثرات مخرب سیگار وجود ندارد اما با این حال می‌توان با کمک یک نوشیدنی طبیعی که از ترکیبات مفید تشکیل شده است سلامتی ریه‌ها و قلب را ارتقا داد. در ادامه‌ی مطلب ترکیبات این اکسیر درمانی و روش تهیه‌ی آن را توضیح می‌دهیم.

پیاز

بدانید که اسانس‌های گیاهی برای تمیز کردن و پاکسازی ریه‌ها بسیار موثر هستند. پیاز نیز یکی از درمان‌های شگفت‌انگیزی است که روی ارتقای سلامت ریه‌ها تأثیر می‌گذارد به‌ویژه اینکه افراد سیگاری به دلیل جذب سموم ترکیبات دخانیات نیاز بیشتری به این کار دارند. پیاز اثر موکولیتیک (خلط آور) داشته و باعث شل شدن عضلات راه‌های تنفسی و افزایش جریان هوا به ریه‌ها می‌شود. به این ترتیب که از حفره‌ی دهان التهاب زدایی کرده و به دفع بخشی از عناصر آسیب‌رسان و بیماری‌زا کمک می‌کند.

زردچوبه

در مورد خواص زردچوبه زیاد گفته شده است. اما آیا می‌دانستید که این ادویه‌ی زردرنگ یکی از موثرترین درمان‌ها برای تمیزی و پاکسازی ریه‌هاست؟ زردچوبه حاوی ترکیبی موثر به نام کورکومین است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهند این ترکیب موثر برای کاهش التهاب ریه‌ها موثر است و مانند محافظی در برابر بیماری‌های ریوی (بیماری مزمن انسدادی ریه و غیره) عمل می‌کند. علاوه بر این زردچوبه حاوی کورتیکوئیدها است که تأثیر زیادی در کاهش عفونت‌ها و تمیزی ریه دارند. پولیفنول‌های موجود در این ادویه نیز از رشد و گسترش رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند.

زنجبیل

خواص زنجبیل برای درمان و ارتقای سلامت سیستم تنفسی شهرت زیادی دارد. این ریشه‌ی درمانی برای باز کردن برونش‌ها و همچنین تخلیه‌ی خلط‌های ریه‌ها موثر است. زنجبیل یک ماده‌ی آنتی باکتریال واقعی است که خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد. این گیاه دارویی به‌طور کامل سرفه را درمان می‌کند و طعم تند آن روی ریه‌ها تأثیر مثبت دارد. عصاره‌ی روغنی حاصل از این گیاه برای درمان آفت‌ها و کاهش گلودرد فوق‌العاده است.

پیاز اثر موکولیتیک (خلط آور) داشته و باعث شل شدن عضلات راه‌های تنفسی و افزایش جریان هوا به ریه‌ها می‌شود. به این ترتیب که از حفره‌ی دهان التهاب زدایی کرده و به دفع بخشی از عناصر آسیب‌رسان و بیماری‌زا کمک می‌کند

روش تهیه‌ی نوشیدنی مناسب سیگاری‌ها

مواد لازم

پیاز متوسط ۲ عدد

آب نیم لیتر

زردچوبه ۱ قاشق چای‌خوری

ریشه‌ی زنجبیل ۵۰ گرم

عسل ۲ قاشق مرباخوری (۵۰ گرم)

روش تهیه و استفاده

قبل از هر کاری نیم لیتر آب بجوشانید. زمانی که آب جوش آمد پیازهای تمیز و شسته شده، ۵۰ گرم زنجبیل و دو قاشق عسل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید پیازها به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزند. هر از گاهی مواد را هم بزنید تا به‌مرور نوعی شربت حاصل شود. به‌تدریج که مواد غلیظ و پیازها کاملاً پخته شدند زیر شعله را خاموش کرده و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت بماند تا خواص تمام مواد آزاد شود.

در مرحله‌ی بعد لازم است که محتویات این ماده را صاف کنید تا شربتی با بوی کمابیش تند حاصل شود. نگران طعم نوشیدنی‌تان نباشید چون طعم آن دل‌چسب‌تر از بوی آن است.
این نوشیدنی را داخل شیشه ریخته و در محلی خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید. می‌توانید نوشیدنی‌تان را داخل یخچال قرار دهید اما بهترین روش نگهداری آن دمای محیط است. در این صورت نوشیدنی‌تان نه زیاد خنک و نه گرم خواهد بود.

چگونه بنوشید؟

می‌توانید این اکسیر پاک‌کننده‌ی ریه‌ها صبح، بعدازظهر یا شب بنوشید. کافی است که هر بار دو قاشق میل کنید. بهتر است یک قاشق صبح زود و به‌صورت ناشتا میل شود. خواهید دید که بعد از مدتی با مصرف این اکسیر احساس بهتری خواهید داشت. چون ریه‌هایتان تمیز و سم‌زدایی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.