×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهی برای لاغری

گیاه رازیانهرازیانه یک گیاه دارویی گل‌دار از راسته آپیالس(Apiales)، تیره چتریان (Apiaceae) و از رده رازیانه‌ها (Foeniculum) است که بومی مناطق مدیترانه است، که کشورهای سوریه، هند، مکزیک، ایران، مصر، ترکیه و چین عمده ترین تولیدکننده‌های رازیانه در جهان هستند.

با توجه به طبع گرم و خشکی رازیانه در طب سنتی ایران، از رازیانه به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. همچنین از آنجا که گیاه بسیار گرمی است اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره‌مند شوید، باید آن را با ماده‌ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه ما برای همراهی با آن سکنجبین و عسل است.

قسمت‌های مورد استفاده این گیاه عبارتند از بذر، برگ و ریشه.

مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر ۵ گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می‌شود.رازیانه برای رفع بوی بد دهان و درمان گلو‌درد بصورت قِرقِره استفاده می شود. و یا بذر آن را داخل دهان گذاشت و چند دقیقه جوید. همچنین کمک به دستگاه گوارش در هضم غذا و به عنوان بادشکن از دیگر فواید آن است.

برای سوء هاضمه، سردی معده و یا دردهای فشردگی معده بسیار موثر است. رازیانه برای درمان مشکلات دستگاه تنفس و تنگی نفس قابل استفاده بوده و علاوه بر این، رازیانه مُدر و ضد میکروب بوده و برای رفع سوزش ادرار نیز مفید است. به معالجهٔ درد گلو و رفع التهاب حنجره کمک کرده و برای رفع اختلالات قاعدگی و معالجه زخم معده به کار می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.