×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
برداشت ۵۰ تن گل محمدی(ص) در خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، حیدر نامور در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تولید کنندگان، این محصول را به صورت گل یا غنچه برداشت کرده و علاوه بر تامین مواد اولیه کارگاه های کوچک تولید گلاب در سطح استان به سایر استانها از جمله خراسان رضوی عرضه کرده اند.

وی گفت: فاروج با ۲۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در این استان را به خود اختصاص داده است.

نامور اظهار کرد: خراسان شمالی با توجه به تنوع اقلیمی که دارد دارای پتانسیل بسیار مناسب برای کشت گونه های مختلف گیاهان دارویی از جمله گل محمدی است.

وی افزود: گل محمدی سازگاری و قدرت تحمل بسیار خوبی به خشکی دارد و می توان آنرا در مناطقی از استان که بارندگی مناسب دارد به صورت دیم کاشت.

وی گفت: در این مناطق با آبیاری تکمیلی به تعداد یک تا دو آب می توان به بهره وری اقتصادی با عملکرد بالا از این محصول دست یافت.

نامور افزود: واحد های فرآوری موجود در استان در زمینه گیاهان دارویی شامل یک واحد در بجنورد با ظرفیت ۱۰۰تن عرق گیری و۵۰ تن بسته بندی در سال است.

وی گفت: یک واحد تولیدی با ظرفیت شش تن اسانس،۵۰۰ تن عرقیجات و ۳۰۰ تن عصاره نیز در شهرستان جاجرم در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهداف این سازمان برای توسعه گل محمدی در این استان تا سطح ۵۰۰ هکتار پیش بینی شده که باید در این زمینه واحدهای تولیدی نیز افزایش یابد.

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی باید صنایع فرآوری با ظرفیت پذیرش مواداولیه به میزان دو هزار تن در سال ایجاد شود که برای رسیدن به این هدف این اداره کل از سرمایه گذاری در این زمینه حمایت خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.