×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید نانومیکروکپسول های گیاهی در مشهد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، مهندس مرضیه سنوئی مدیرعامل شرکت اکسیر گل سرخ تولیدکننده نانوکپسول های گیاهی و نانوکپسول زعفران گفت: ابتدا از زعفران عصاره گرفته می شود بعد تغلیظ و با یک کریر همراه می شود و به یک میکروکپسولیشن زعفران تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه ماندگاری بالا از خواص این نانو زعفران تولید شده است گفت: در طول سه سال ماندگاری این نوع زعفران حفظ می شود. در صورتی که خود زعفران در پایان یکسال، افت کیفیت شدیدی خواهد داشت.

سنوئی افزود: این ماده خوراکی حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد، کیفیت تاثیر بالاتری دارد.

مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر گل سرخ ادامه داد: طبق نظر متخصصان این نانو زعفران، نقش تاثیرگذاری هم در درمان بیماری ها دارد. ما این ماده را در مجاورت عصاره تغلیظ و تخلیص شده انار و همچنین نانوپارتیکل های زردچوبه قرار می دهیم. ترکیب این سه عصاره بصورت کپسول به بیمار ارائه می شود و آثار بسیار عالی در مهار سلول های سرطانی دارد.

وی افزود: در این واحد فناور که تنها واحد تولید اکسیر زعفران در کشور است، از گیاهان دارویی دیگر هم اکسیرهای درمانی تولید می شود.

سنوئی گفت: برای معجون کندر مجوز هایی گرفتیم و آن را تولید کردیم که به علت جواب خوب آن ، تونسته بازار خوبی ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زعفران را هم به آلمان صادر می کنیم. چون در آلمان بیشترداروهایی که تولید می شود، گیاهی هستند، بنابراین بهترین مواد اولیه را از دیگر کشورها تهیه می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.