×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت استانداری آذربایجان شرقی از فناوریهای دانش بنیان گیاهان دارویی

محمدتقی پاکزاد در آیین آغاز احداث باغ گیاهان دارویی و معطر تبریز، اظهار کرد: ابعاد و مزیت‌های این حرکت به اندازه‌ای است که علاوه بر تاثیر در اقتصاد خانواده و ایجاد زیبایی در فضای سبز، تغییرات در فرهنگ عمومی مردم، فرهنگ واردات چمن را نیز کاهش می‌دهد.

وی با قدردانی از سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز و مرکز تحقیقات کشاورزی که این طرح را همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز کرده است، افزود: امیدواریم به برکت این ایام حرکت‌هایی از این دست ادامه‌دار باشد.

پاکزاد ادامه داد: نباید فراموش کنیم حرکت‌های دانش بنیان از این دست چه گستره‌ای دارند و می‌توانند در ابعاد مختلفی همچون تاثیرگذاری در اقتصاد خانوار، در مدیریت شهری نیز اثرگذار باشند که باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

قایم مقام استاندار آذربایجان ‌شرقی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با بیان این که همدلی بین تمام مجموعه‌های دولتی برای آغاز پروژه‌های متنوع جای خوشحالی و سرور است، اظهار کرد: از مهندس حسن‌زاده مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز قدردان هستیم که با دوراندیشی خود حرکتی مبتنی بر نگاه مدیریتی دانشی را در مجموعه خود دوام و شکل بخشیده‌اند.

پاکزاد افزود: هر چند برخی کشورهای پیشرفته از مدت‌ها پیش حرکتی مثل کاشت گیاهان دارویی را آغاز کرده‌اند ولی اینکه در کشور اسلامی ایران، استان آذربایجان‌شرقی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز به عنوان نخستین مجموعه‌هایی است که اقدام به چنین حرکتی کرده جای خوشحالی دارد.

وی یکی از عمده مزیت‌های گیاهان دارویی را معطر بودن آنها عنوان کرد و گفت: تنوع خلقت در خدمت بشریت نمود بیشتری می‌یابد و راز ماندگاری تنها توسط مصنوعات ساخته شده به‌وسیله بشر نیست بلکه این موضوع که چطور می‌توان به‌وسیله گیاهان طبیعی و طبیعت ماندگاری را ثبت کرد، زیبایی خاصی دارد.

پاکزاد با ابراز خوشحالی از این که شاهد آغاز حرکتی مبتنی بر نوآوری در تبریز هستیم، خاطرنشان کرد: این حرکت در تاریخ ثبت می‌شود و تاریخ به نیکی از این رویداد یاد می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.