×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, سیدجواد علوی درباره ضعف قوای جنسی اظهار داشت: ضعف قوای جنسی از دیدگاه طب سنتی به دو علت جسمی و روحی است.

به‌گفته وی از علل جسمی می‌توان به ﺿﻌﻒ ﻣﻐﺰ، ضعف ﻗﻠﺐ، ضعف ﻛﺒﺪ،ﻛﻢ ﺑﻮدن ﺣﺠﻢ ﻣﺎﻳﻊ منی، ضعف ﻣﻌﺪه، ضعف ﻛﻠﻴﻪ، ﺿﻌﻒ ﻳﺎ ﻓﻠﺞ اﻋﺼﺎب آﻟﺖ ﺗﻨﺎﺳـلی و ﻛﻢ ﺑﻮدن ﻧﻔﺦ ﻋﺮوقی اشاره کرد.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: محمد زکریای رازی و ابوعلی سینا معتقدند که در درمان ضعف جنسی غذا مقدم بر دارو است چرا که غذا جزئی از بدن می‌شود ولی دارو چنین شرایطی ندارد.

139312021555332954794123علوی افزود: رازی بر این عقیده است, ﻣـﺎدامی ﻛـﻪ برای درمان به دارو احتیاج نشد باید با غذا درمان کرد، همچنین محمد زکریای رازی و ﺳﻴﺪاﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺟﺮﺟﺎنی بر این اعتقاد بودند که ﺗﺎ ﺟﺎیی ﻛﻪ ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺑﺎﻳﺪ بیماران را با غذا درمان کرد و تا هنگامی که می‌توان با داروهای ساده درمان کرد, به داروهای مرکب رجوع نشود.

وی بیان داشت: ضعف قلب خود یکی از علل مهم در ضعف جنسی است، کسانی که دچار نارسایی قلب هستند بیشتر دچار ضعف جنسی می‌شوند و این افراد بیشتر دچار اختلال‌های در نعوظ می‌شوند, تقویت قلب خود می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

در ضعف جنسی همه ارگان‌های بدن دخیل هستند

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: مصرف فالوده سیب همراه با عسل و گلاب و کمی زعفران خود می‌تواند قلب را تقویت کند البته در ضعف جنسی همه ارگان‌های بدن دخیل هستند.

علوی اضافه کرد: طب سنتی طبی کل‌نگر است و برای درمان بیماری‌ها به عملکرد همه اعضا بدن توجه می‌کند. استرس و مشکلات روانی خود از علل مهم ضعف جنسی محسوب می‌شود.

معرفی برخی غذاها برای رفع ضعف جنسی

شیربرنج, حلیم, مربای سیب, مربای به, مربای شقاقل, نخود آب‌پز با گوشت گوسفند یا بره, مربای گردو, مغزگردو, انواع خاگینه‌ها, مصرف سبزی ریحان, تره, مربای بالنگا، آب‌هویج, مجموع غذاهایی که از هویج تهیه می‌شود, مربای زردک و … .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.